פינוי הת"ת לטובת הסמינר

ח"כ גפני בהכרזת מלחמה: "ברקת יצטרך לפנות גם אותי"

פינויו הצפוי של מבנה תלמוד תורה 'סנהדרין' בירושלים לטובת סמינר 'בית יעקב' הישן, מעורר סערה • ח"כ גפני מתייחס לנושא לראשונה ואומר ל'כיכר השבת': "לא אתן שיפנו ילדי תלמוד תורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מכריז מלחמה. גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פינויו הצפוי של מבנה תלמוד תורה 'סנהדרין' בירושלים לטובת סמינר 'בית יעקב' הישן, הסובל ממצוקת מקום קשה, גורם לסערה בקרב רבנים ועסקנים אשר מבהירים כי לא ייתכן והפתרון לבנות הסמינר יגיע על חשבון תלמוד התורה המיתולוגי השוכן במקום מזה עשרות שנים.

פינוי הת"ת • סיקור ב'כיכר' >>

יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני אומר ל"כיכר השבת" בהתייחסות ראשונה למשבר שנוצר ומבהיר כי לא ייתן לפנות את התלמידים.

"זה לא יהיה בשום פנים ואופן, זה לא ייתכן", אומר גפני ומאיים: "אם ברקת ינסה לפנות אותם הוא יצטרך לפנות גם אותי. אני אהיה שם".

גפני מוסיף ומבהיר בנחרצות: "לא אתן שיפנו ילדי תלמוד תורה".

ל"כיכר השבת" נודע כי במסגרת הסדר עם העירייה הגיע מנהל הסמינר הרב ישראל לוין להסכמה עם עיריית ירושלים שמבנה התלמוד תורה יפונה לטובת הסמינר הממוקם בסמיכות זאת מאחר ומאות בנות נותרו ללא מענה לקראת שנת הלימודים הקרובה מחמת מצוקת מקום קשה.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הדרישה לפינוי ת"ת 'סנהדרין' מגובה על-ידי חלק מרבני 'דגל התורה' בירושלים המשמשים גם כרבני הסמינר הישן בהנהלתו של הרב ישראל לוין שכאמור אמור לזכות בבנין.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", עיריית ירושלים הודיעה אתמול לתלמוד תורה "סנהדרין" כי הוא יפונה לקראת שנת הלימודים הבאה. כעת, נותר תלמוד התורה ללא מבנה ראוי, מה שעלול להביא לסגירתו.

כזכור, כבר לפני כחודש נחשף ב"כיכר השבת" כי העירייה שוקלת לפנות את בית הספר. צביקה כהן, יו''ר מחלקת החינוך הבטיח אז כי ימנע את האבסורד, אולם כעת מתברר כי ראש העיר ניר ברקת לא מוותר וממשיך בנסיונות לפנות את תלמוד התורה לטובת סמינר.

בהנהלת תלמוד התורה אומרים: "לא ייתכן שאת הבעיה של מחסור בסמינרים יפתרו על גבם של למעלה מ-300 תלמידים בתלמוד תורה, ברובם תלמידי 'קירוב', כאשר ברקת ממשיך להגן עלמוסדות ריקים של הציבור הדתי לאומי בעיר".

במקביל, בחינוך העצמאי מאיימים להשבית את הלימודים אם לא יימצא פתרון ראוי על ידי העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר