נמאס לו

ליצמן פועל לצמצום המעבר בין קופות החולים

שר הבריאות פועל לצמצום המעברים בין קופות החולים לאור המאבקים הקשים בין הקופות והטענות ההדדיות לפעילות בלתי חוקית לשם כך והתלונות במשטרה בין הקופות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משרד הבריאות פועל להגביל את המעבר של מבוטחים בין קופות החולים ולחייב התייצבות פיזית שלהם בסניף הדואר לשם כך. זאת כדי להפוך את המעבר לקשה יותר במטרה לצמצם את המלחמה בין הקופות שהפכה למכוערת עד כדי הגשת תלונות הדדיות במשטרה.

לפני מספר שנים פרסם מבקר המדינה דוח חמור על התנהלות קופות החולים. דו" שחשף הטבות שהעניקו הקופות לעובדיהם תמורת העברת מבוטחים והתנהגויות נוספות בעייתיות כמו העברת מבוטחים מבלי ידיעתם וכדומה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' במשרד הבריאות החליטו לשים סוף לתופעות, ואחת ההצעות שמתגבשות היא שלא ניתן יהיה להעביר יותר מאחוז אחד של המבוטחים באותו יישוב בכל שנה כדי למנוע "מפקדי ארגזים". בנוסף, משרד הבריאות יצמצם את מספר הפעמים בהן ניתן לעבור מקופת חולים אחת לאחרת: מ־6 פעמים בשנה ל־3 בלבד.

במשרד הבריאות שוקלים גם למנוע את האפשרות של מעבר בין קופות חולים באינטרנט ולחייב התייצבות פיזית בדואר ולא באמצעות מיופה כוח. הצעה נוספת: התשלום לקופות בגין מבוטחים שעוברים קופה יישאר בשנה הראשונה בידי הקופה הנעזבת. אם מבוטח עבר, למשל, מקופ"ח כללית למכבי, בשנה הראשונה של המעבר הוא יבוטח על ידי מכבי, אבל כללית תקבל תשלום מהמדינה עבור הביטוח שלו.

המהלך שמוביל שר הבריאות יעקב ליצמן מצטרף למהלך נוסף עליו הכריז לאחרונה: הגבלת מעבר של רופאים ואחיות ממוסד רפואי אחד לאחר. בשבוע שעבר אמר ליצמן בוועדת הבריאות של הכנסת כי "מעבר צוותים רפואיים זו אחת הבעיות הקשות במערכת הבריאות, והמשרד יושב על המדוכה לראות איך ניתן להגביל זאת בחקיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר