בעקבות גנור

חשוד נוסף בפרשת הצוללות מבקש להיות עד מדינה

ההתפתחויות הדרמטיות בתיק הפלילי הגדול המוכר כ'פרשת הצוללות', לא מסתיימות: אחד מהחשודים הציע את עצמו לשוטרים כעד מדינה, בנוסף למיקי גנור שדווח אתמול (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיקי גנור, לצד אחת הצוללות (צילומים: מוטי קמחי, דובר צה"ל)

בעקבות העסקה הצפויה עם איש העסקים מיקי גנור, במסגרתה הוא ישמש ככל הנראה כעד מדינה נגד מעורבים בכירים ולא מוכרים ב'פרשת הצוללות', חשוד נוסף מבקש כעת לנהוג כמותו.

היום (שלישי) נודע, כי המשטרה בוחנת מידע שיש בידי אחד החשודי, כדעי להחליט לפיו אם לקבל את בקשתו להפוך לעד מדינה בתיק הפלילי שמטלטל את מערכת הביטחון ומסעיר את המערכת הפוליטית.

לפי הדיווח בחדשות 10, לאחר בדיקת המשטרה את המידע הפוטנציאלי המדובר, היא תחליט אם לחתום על עסקת עד מדינה נוספת, מעבר לזו שכבר סמגעים מתקדמים מול איש העסקים מיקי גנור המוכר כחשוד המרכזי.

כזכור, היום דווח ב'ידיעות אחרונות' כי בגרמניה כבר החליטו לבטל את עסקת הענק בה מכרו לישראל צוללות וספינות קרב להגנה עליהן, בעקבות הסעיף בהסכם המכר הקובע כי אם תתגלה בה שחיתות ניתן יהיה לבטלה.

גנור - ובר יוסף - בבית המשפט, לאחר הפרסום על הפיכתו הקרובה לעד מדינה (צילום: אורי דוידוביץ', ynet)

החשדות המרכזיים שפורסמו בפרשה מסועפת זו, הן שמפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל.) אלי (צ'ייני) מרום פעל להחלפת המתווך בעסקה, שייקה ברקת, בידידו גנור - תמורת שוחד. צ'ייני הוא אחד החשודים המרכזיים השוהה כעת במעצר.

גם סגן ראש המל"ל ובכיר חיל הים לשעבר תא"ל (במיל.) אבריאל בר יוסף חשוד כי סייע לקדם את העסקה עבור חברו הוותיק גנור - גם הוא כעת עצור.

כמו כן, קרובו ומקורבו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, נחקר באזהרה בחשד כי פעל יחד עם גנור בדרכים לא חוקיות לקידום העסקאות - אך מעורבותו נראית שולית בשלב זה, ולו בשל העובדה כי הותר לו לצאת לחו"ל, שם הוא שוהה כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר