נופל סדרתי

המזל"ט של צה"ל נפל, הפלסטינים החזירו

המזל"ט הקטן בצה"ל "רוכב שמים" נפל הלילה שוב, הפעם במחנה הפליטים עסכר שבשומרון, הפלסטינים שאיתרו אותו הבוקר השיבו אותו לידי ישראל דרך המנהל האזרחי (ביטחון)

רוכב שמים בפעולה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

כלי טיס ללא טייס מסוג "רוכב שמיים" שנפל הלילה (שלישי) במהלך פעילות מבצעית לאיתור מבוקשים באזור שכם נפל מסיבה שאינה ברורה. פלסטינים שאיתרו אותו הבוקר השיבו אותו לישראל דרך המנהל האזרחי.

נפילת המזל"ט התרחשה בשטח מחנה הפליטים עסכר שבשומרון. כלי הטיס סייע לכוחות שפעלו בתוך המחנה במבצע למעצר מבוקשים פלסטינים. בצה''ל חוקרים אם המזל"ט נפל עקב תקלה טכנית או בגלל תפעול שגוי של מפעילו. בדומה לפעמים קודמות גם הפעם אין חשש לדליפת מידע כתוצאה מנפילת כלי הטיס.

"רוכב שמיים" הוא הקטן שבמזל"טים שבידי צה"ל. המזל"ט שייך לחיל התותחנים ומיועד למשימות טקטיות כמו סיור ואיסוף.

ההתרסקות האחרונה של מזל"ט "רוכב שמיים" הצטרפה לשורה של התרסקויות של כלי הטיס הקטן בשנים האחרונות ביהודה ושומרון, בגבול הצפון וברצועת עזה.

בתחילת החודש נפל "רוכב שמיים" בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר אז כי נסיבות הנפילה בבדיקה וכי אין חשש לדליפת מידע מכלי הטיס. כמה ימים לפני כן בסוף החודש שעבר נפל מזל"ט מאותו הסוג באזור בית לחם. כוח צה"ל מצא אותו, וגם אז לא היה חשש לדליפת מידע מסווג. בחודש מאי התרסק "רוכב שמיים" בשטח לבנון. המזל"ט היה בפעילות אך בצה"ל אמרו שאין חשש לדליפת מידע. לפי הלבנונים, המזל"ט התרסק באזור הכפר עייתא א-שעב.

בחודש מרס נפל ברצועת עזה "רוכב שמיים" במהלך פעילות מבצעית שגרתית בצפון הרצועה, באזור שכונת סג'עייה. כמה ימים לאחר מכן נמסר כי הנפילה אירעה ככל הנראה בשל טעות אנוש ו"לא נגרם נזק ביטחוני". גם בינואר האחרון נפל מזל"ט של צה"ל, גם הוא מסוג "רוכב שמיים", בדרום לבנון, סמוך לגבול ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר