פינוי ת"ת 'סנהדרין'

מגבה את גפני • ליצמן: לא לפתור מצוקה על חשבון הילדים

סערת פינוי הת"ת לטובת סמינר הישן - מתרחבת למישור הארצי. השר יעקב ליצמן יוצא בגיבוי נחרץ לח"כ גפני במאבקו ומביע התנגדות לפינוי • גפני, ביקר בת"ת ושב על איומיו נגד הפינוי (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני בת"ת, הבוקר - והשר יעקב ליצמן (צילום: באדיבות המצלם, יונתן זינדל - פלאש 90)

סערת פינוי תלמוד תורה 'סנהדרין' בירושלים לטובת סמינר 'בית יעקב' הישן, בראשות הרב ישראל לוין, מתפתחת ומגיעה גם למישור הארצי.

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על דבריו של יו''ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני כי אסור לפנות את מבנה התלמוד תורה הוותיק לטובת הסמינר הישן מתברר כי קיימת חזית אחידה ביהדות התורה נגד פינוי החיידר המיתולוגי השוכן במקום עשרות שנים.

פינוי הת"ת • סיקור ב'כיכר' >>

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי הוא מגבה לחלוטין את ח"כ גפני במאבקו וכי אין לעלות על הדעת שיפנו תלמוד תורה מאיזו סיבה שלא תהיה.

"אם קיימת מצוקת מקום לבנות הרי שצריך לפתור אותה", אומר ליצמן, "אבל חלילה לא על חשבון ילדי ישראל תינוקות של בית רבן".

יצויין כי מדובר במאבק משותף של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' למען תלמידי החיידר כאשר מנגד מנסים גורמים שונים ב'דגל התורה' להוביל את המהלך לפינויו של התלמוד תורה בניגוד לדעת ראשי הסיעות.

ליצמן וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. ארכיון (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר מוקדים יותר ל"כיכר השבת" בהתייחסות ראשונה למשבר שנוצר ומבהיר כי לא ייתן לפנות את התלמידים. "זה לא יהיה בשום פנים ואופן, זה לא ייתכן", אמר גפני, "אם ברקת ינסה לפנות אותם הוא יצטרך לפנות גם אותי. אני אהיה שם. לא אתן שיפנו ילדי תלמוד תורה".

ח"כ משה גפני הגיע בשעה האחרונה לת"ת סנהדרין בירושלים, וחזר על דבריו - כפי שאמר ל"כיכר השבת" - כי "מאז קום המדינה בשום מקום בארץ לא פינו בית ספר מלא בתלמידים. אם יבואו לפנות אתכם, אני יהיה פה, שיבואו לפנות אותי".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במסגרת הסדר עם העירייה הגיע מנהל הסמינר הרב ישראל לוין להסכמה עם עיריית ירושלים שמבנה התלמוד תורה יפונה לטובת הסמינר הממוקם בסמיכות זאת מאחר ומאות בנות נותרו ללא מענה לקראת שנת הלימודים הקרובה מחמת מצוקת מקום קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר