השדרוגים האחרונים ב'וואטסאפ' והסכנה שבהם

אם עד היום בזבזתם זמן מול אפליקציים המסרים הפופולרית, סביר להניח שמהיום תבזבזו עוד יותר זמן • אלו כל השדרוגים האחרונים, וגם, הסכנה שהם עלולים לגרום לכם (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

וואטסאפ משתדרגת: אם עד היום בזבזתם זמן מול אפליקציים המסרים הפופולרית, סביר להניח שמהיום תבזבזו עוד יותר זמן.

"וואטסאפ", אפליקציית המסרים הנפוצה ביותר בעולם, התחדשה בשבועות האחרונים במספר פיצ'רים חדשים שיאפשרו לכם לעבוד יותר בנוחות עם האפליקציה, העדכונים החדשים נמצאים גם באייפון וגם באנדרואיד וכל שעליכם לעשות זה לעדכן את האפליקציה.

חיפוש אימוג'י

מישהו שלח לכם אימוג'י מעליב ואתם מחפשים אותו? מהיום תוכלו לחפש אותו, אם עד היום הייתם יכולים למצוא מילים מסוימות ע"י סרגל החיפוש, מעתה תוכלו לבחור באימוג'י מסוים וואטסאפ ימצא עבורך את כל השיחות בהם האימוג'י שבחרתם נכח.

קבצים גדולים - סכנה גדולה לפרטיות

הווטסאפ שהפך את הודעות הטקסט לכמעט לא רלוונטיות חוץ מלהודעות ספאם שונות, מתחיל עכשיו לדחוק גם את המייל החוצה. מעתה תוכלו להשתמש באפליקציה בכדי לשלוח קבצים גדולים מכל סוג שהוא. עד עכשיו ניתן היה לשלוח מסמכי PDF אך כעת תוכלו לשלוח כל סוג קובץ שנמצא ברשותכם, כל עוד גודלו לא עובר את ה100- מגה בייט. את הקובץ יוכל הנמען להוריד לפלאפון או למחשב.

באנדרואיד: לחצו על אייקון אטב הנייר, ליחצו על "מסמך" ובחרו קובץ שנמצא על המכשיר שלכם. באייפון: לחצו על אייקון ה- + בחרו "מסמך" ובחרו בקובץ המאוחסן בשירותי ענן כמו icloud ודרופבוקס.

אך לצד היתרון האדיר ישנה פירצת אבטחה שעלולה לחשוף את פרטיותכם, וזאת על ידי משלוח תוכנות מזיקות לנייד שלכם.

חוסר תשומת לב של רגע מספיקה כדי להוריד קובץ שעלול להתברר כמסוכן ושיכול להדביק את הסמארטפון שלכם ברגע, כשעל הכף מוטלת הפרטיות שלכם הכוללת תמונות מסמכים סודיים וכל מידע רגיש אותו אתם שומרים במכשיר.

איך נשמרים?

במידה ואתם מקבלים הודעה ממספר לא מוכר, תוכלו לחסום את המספר דבר שיימנע ממנו לשלוח אליכם הודעות נוספות.

גם אם קיבלתם הודעה עם קובץ גדול מחבר שאינו משתף אתכם בדרך כלל בקבצים מסוג זה, גלו עירנות וחכו עם הורדת הקובץ עד שתבררו שאכן הורא זה ששלח את ההודעה.

אם תלחצו על קישור נגוע במכשיר שגרסת הווטסאפ שלו עברה עדכון בשנה שעברה תוכלו להתגונן מפני קבצים מסוכנים ע"י תוכנת אנטי וירוס לנייד כדוגמת AVL, Avast, Bitdefender לאנדרואיד ומיקרו או Avast לבעלי אייפון.

בין העדכונים החדשים באפליקציה ישנה תצוגת קרוסלה חדשה לתמונות ואפשרות לעגן שיחות חשובות בראש המסך הראשי כדי שלא יידחקו מטה. נוסף על כך, כאשר תקבלו סדרה של תמונות תוכלו מעתה ללחוץ עליהן כדי להעביר אותן או למחוק יחד.

"נעיצת שיחות", המאפשרת לכם לנעוץ שיחה עם איש קשר או קבוצה חשובה במיוחד, כך שהיא תמיד תהיה צמודה במסך הראשי של האפליקציה לראש רשימת השיחות, דבר שיחסוך עבורכם זמן בגלילת השיחות ובחיפוש אחר השיחה. משתמשי אנדרואיד כבר נהנים מהאפשרות הזו, ועכשיו היא מגיעה אף לאייפון.

איך עושים את זה? באייפון - במסך הראשי מושכים עם האצבע את חלונית השיחה הרצויה לצד שמאל ואז מופיע אייקון "נעץ" שעליו עליכם ללחוץ. ובאנדרואיד - לחיצה ארוכה על השיחה הרצויה תביא את אייקון "נעץ" לראש המסך ועליו עליכם ללחוץ

מה בהמשך? בקרוב תשיק 'וואטסאפ' את האפשרות של ביטול שליחת הודעה. האופציה הזו, אולי המבוקשת ביותר מבין המשתמשים שרוצים שתהיה להם אופציה לבטל הודעה שנשלחה בטעות אם הצד השני טרם ראה אותה. תאריך מדויק אין כרגע, אז עד שזה יקרה תהיו שקולים לפני שאתם מריצים אצבעות על המקלדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר