"שימרו על התינוק"

תינוקת במצב אנוש לאחר שנדבקה מהרפס

תינוקת בת שישה ימים מאושפזת במצב אנוש לאחר שנדבקה בהרפס, ככל-הנראה מאדם שנישק אותה. הוריה בפוסט נרגש: אל תנשקו תינוקות באיזור הפנים, שמרו עליהם (משפחה)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שי וניקול שיפריט, תושבי איווה - ארה"ב, קראו בפוסט מרגש להורים ברחבי העולם שלא לנשק תינוקות רכים בפנים, זאת בשל בתם הפעוטה המאושפזת במצב אנוש לאחר שנדבקה בהרפס.

"שימרו על התינוק מבודד בימים הראשונים לאחר הלידה, אל תתנו לאנשים זרים לבקר אותם, ודאו שהאורחים שוטפים את הידיים באופן שוטף, ואל תאפשרו לאף אחד לנשק את התינוק. אם הם רוצים להרים את הילד, ודאו שהם מבקשים את רשותכם", התחננו ההורים בפוסט שפרסמוץ

הפוסט שזכה למאות אלפי תגובות ושיתופים, נכתב בעקבות סיבוך רפואי חמור שנוצר לבתם בת השישה ימים, לאחר שאדם שהיה נגוע בחיידק ההרפס ככל הנראה נשק לבתם, והחיידק שמוכר לנו כגורם לפצעוני שפתיים נאחז בסיבי העצבים וחדר למוחה.

האירוע קרה בשישה ביולי, ההורים שהבחינו שמשהו עם התינוקת אינו כשורה הבהילו אותה לבית החולים לילדים דה-מואן, שם גילו כי מריאנה נדבקה בווירוס קטלני בשם מנינגיטיס HSV1 הנגרם על ידי הרפס. לדברי הרופאים, זה קרה מנשיקה מאדם הנושא את פצעי ההרפס בשפתיים, אך לא ברור האם הפצע היה פתוח.

האם טענה כי "התינוקת נגעה באנשים ואז הכניסה את אצבעותיה שנגעו בהם לתוך פיה".

מצבה של הילדה התדרדר במהירות, בתוך שעתיים היא הפסיקה לנשום בכוחות עצמה וסבלה מקריסת איברים. הרופאים הצליחו לייצב את מצבה. השבוע, מצבה הוחמר שוב והיא הוטסה לבית החולים לילדים באיווה ליחידה לטיפול נמרץ מתוגברת.

על פי חוות דעת הרופאים תיאלץ התינוקת כפי הנראה להישאר מאושפזת במשך חודש, זאת משום שההדבקה בווירוס כבר נעשתה ויש לצפות לנזקים לטווח ארוך, אם וכאשר היא תצליח לשרוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר