התקיפה בברוקלין

הורשע בתקיפה ומערער: "אני שעיר לעזאזל"

עורך דינו של מאיר הרשקוביץ, הצעיר החרדי היחיד שהורשע בתקיפתו של טאג פטרסון בשנת 2013, ערער על גזר דינו וטוען כי הוא הקורבן האמיתי שהפך ל"שעיר לעזאזאל" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פטרסון והרשקוביץ (צילום: מתוך טוויטר)

פרשת הכאת הגבר השחור בוילאמסבורג ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי בניו יורק. עורך דינו של מאיר הרשקוביץ, החרדי היחיד שהורשע בתקיפתו של טאג פטרסון בשנת 2013, ערער על גזר דינו בטענה שהוא בכלל הקורבן, שהפכו אותו ל"שעיר לעזאזל" בפרשה וכי אין די ראיות להאשימו. במסמכים שהוגשו לבית המשפט טען עורך הדין כי הרשקוביץ חף מפשע.

אירוע התקיפה שסוקר בהרחבה בכיכר השבת התרחש ב -1 בדצמבר 2013. פטרסון, אז סטודנט לאופנה בן 22, הלך לעבר הרכבת התחתית בשדרת פלאשינג אחרי לילה בו שתה עם חברים. חברי ארגון השומרים שהיו במעקב אחרי גנבים, ראו אותו צועד וחשדו כי הוא משחית רכבים. על פי טענתו הקיפו אותו מספר חברי הארגון והיכו אותו בכל חלקי גופו, מה שגרם לו לעיוורון באחת מעיניו.

המשטרה סגרה את התיק ושיחררה את החשודים לאחר שצילומים ממצלמות אבטחה בכל הרחוב "נעלמו" במפתיע ולא היו די עדויות לתקיפה.

בהמשך, לאחר שאמו התלוננה, נפתח התיק שוב בלחץ של כלי התקשורת, ונעצרו חמשה חשודים. נגד שניים מהם - יוסף פריד, בן 29, אהרון הולנדר, 31, לא היו ראיות מספיקות, ועם שניים נוספים - אברהם וינקלר, בן 43, ופנחס ברוור, בן 22 נחתם הסכם טיעון במסגרתו לא ריצו עונש מאסר בפועל בכלא.

לרוע מזלו של הרשקוביץ, הוצגה דגימת די.אן. איי שהיתה על נעלו של פטרסון, וקשרה אותו לאירוע התקיפה וכך נגזר דינו לרצות עונש של 4 שנות מאסר.

בערעור כעת נטען כי עדויות הדנ"א אינן חד-משמעיות מבחינה מדעית, וכי הן הושגו בשיטה שאינה תקפה משפטית.
לטענת הפרקליט ישנם אחרים מארגון השומרים שוודאי נטלו חלק בתקיפה ולא נעצרו כלל זאת בשל כוחם הפוליטי ומעמדם הבכיר בארגון השומרים וקשריהם עם המשטרה והעסקנים הנכונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר