ביקור מרגש

הנסיך וויליאם והדוכסית מידלטון ביקרו במחנה השמדה

נכדה של המלכה ואשתו שנמצאים בביקור רשמי בפולין ביקרו במחנה ההשמדה שטוטהוף שם פגשו ניצולי שואה שסיפרו להם על הזוועות שאירעו שם וריגשו את הזוג המלכותי (בעולם)

הזוג המלכותי עם שני הניצולים (צילום: בית המלוכה הבריטי)

הנסיך וויליאם ואשתו הדוכסית קייט מידלטון הנמצאים בביקור רשמי בפולין, ביקרו במחנה ריכוז והשמדה שטוטהוף בפולין וסיירו בין הביתנים שבהם עונו ונרצחו 65 אלף יהודים בידי הנאצים במלחמת העולם השנייה.

בני הזוג סיירו במחנה שטוטהוף, הממוקם 37 קילומטר ממזרח לגדנסק, המחנה הנאצי הראשון בפולין. הם אמרו בסיום הסיור כי האתר מהווה זיכרון איום למחיר שגבתה המלחמה. עשרות אלפי יהודים ואסירים אחרים מתו במחנה ממחלות, תת-תזונה, תשישות, פגעי מזג אוויר וכן התעללות, עוד לפני שהפעילו שם את תא הגזים.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, קייט וויליאם הרכינו את ראשיהם מול הקרמטוריום ששימש לשריפת גופותיהם של עשרות אלפי קורבנות. וויליאם אף התנצל בפני מנהל המקום, על כך ששאל כל כך הרבה שאלות על אודותיו.

בספר האורחים תיארו בני הזוג עד כמה השפיע עליהם הביקור במחנה: "הסיור הזכיר לנו את הרצח הנורא של שישה מיליון יהודים, שגורשו מכל רחבי אירופה ומתו בשואה המתועבת", כתבו. "לכולנו יש אחריות לוודא שנלמד את הלקחים, שהאימה של מה שקרה לעולם לא תישכח ולא תחזור על עצמה".

השניים אף נפגשו עם שני ניצולים בריטים משטוטהוף, זיגי שיפר ומנפרד גולדברג, שניהם בני 87, שהייתה זו להם הפעם הראשונה לבקר במחנה מאז שברחו ממנו לבריטניה. שיפר סיפר כי השניים התרגשו מאוד והיו נסערים, "ראו זאת על פניהם", אמר. השניים אף נשאו יחד עם בני הזוג תפילה קצרה לזכרם של הנרצחים.

לביקור משמעות עמוקה, שכן בית המלוכה הבריטי התעלם בדרך כלל מהשואה ומזכר הנרצחים היהודים. על פי דיווחים שונים לרבים מבית המלוכה היו קשרים טובים עם הנאצים עד פרוץ המלחמה, קשרים שהוסוו לאחריה היטב ומסמכים רבים הועלמו מהארכיונים של בית המלוכה במטרה להסתיר אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר