טרגדיה מצערת

התינוקת שנדבקה בהרפס מנשיקה נפטרה

תינוקת בת שבועיים נפטרה לאחר שנדבקה בנגיף ההרפס שחדר לדמה ופגע במוחה. לדברי הרופאים היא נדבקה ככל הנראה מאדם שנישק אותה והביא למותה הטרגי (בריאות)

מריאנה ריס שיפריט (צילום: שאטרסטוק)

התינוקת בת השבועיים שנדבקה בנגיף ההרפס מאדם שנישק אותה הלכה לעולמה, כך הודיעו הוריה האבלים. היא אושפזה בבית החולים במצב אנוש כשהנגיף חדר לדם שלה ומשם למוח וגרם לפגיעה אנושה. חרף המאמצים הרבים של הרופאים היא הלכה לעולמה.

הוריה כתבו בדף הפייסבוק שלהם: "הנסיכה שלנו מריאנה ריס שיפריט פרשה את כנפי המלאכים שלה הבוקר כשהם בזרועות אמה ואביה. היא לא סובלת עוד והיא עם אלוקים. אנחנו מודים לכל אחד מכם שעקב אחר המסע ותמך בנו. ב-18 ימי חייה היא השפיעה רבות על העולם ואנו מקווים שסיפורה יציל חיי תינוקות אחרים".

הזוג ניקול ושי שיפריט, תושבי איווה הבהילו את בתם בת 6 הימים לבית החולים שם חוברה למכשירי ההחייאה, לאחר שהתברר כי נדבקה בנגיף HSV1, ממשפחת נגיפי ההרפס הגורם לפצעונים מכאיבים בשפתיים, ועלול להתמקם בסיבי העצב ולהדביק את המוח.

בני הזוג שחשו שמשהו שלא כשורה עם בתם הטרייה פנו לבית החולים לילדים דה-מואן, שם גילו כי מריאנה נדבקה בווירוס קטלני בשם מנינגיטיס HSV1 הנגרם על ידי הרפס. לדברי הרופאים, זה קרה מנשיקה מאדם הנושא את פצעי ההרפס בשפתיים, אך לא ברור האם הפצע היה פתוח.

"התינוקת נגעה באנשים ואז הכניסה את אצבעותיה שנגעו בהם לתוך פיה", סיפרה האם ניקול. זוג ההורים נבדקו ונמצאו שליליים לנוכחות הווירוס בגופם.

מצבה של התינוקת הידרדר במהירות. בתוך שעתיים, היא הפסיקה לנשום וסבלה מקריסת איברים, אולם הרופאים הצליחו לייצב אותה. השבוע, מצבה הוחמר שוב והיא הוטסה לבית החולים לילדים באיווה ליחידה לטיפול נמרץ מתוגברת.

לאור ההידרדרות במצבה, ביקשו הוריה להזהיר הורים אחרים וכתבו פוסט נרגש: "שימרו על התינוק מבודד בימים הראשונים לאחר הלידה, אל תתנו לאנשים זרים לבקר אותם, ודאו שהאורחים שוטפים את הידיים באופן שוטף, ואל תאפשרו לאף אחד לנשק את התינוק. אם הם רוצים להרים את הילד, ודאו שהם מבקשים את רשותכם".

נגיף ההרפס הוא נגיף השכיח בחלל הפה בקרב מבוגרים, אך מצב בו תינוק נדבק בנגיף הינו מסוכן ביותר. הסיבה: הנגיף חודר לזרם הדם תחת המערכת החיסונית הפגיעה של הרך הנולד, ועלול לגרום לזיהום קטלני בדם ובמוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר