נלחמים נגד פינוי החיידר הספרדי

ילדי 'סנהדרין' הפגינו נגד ניר ברקת: "רק כי אנחנו ספרדים"

ילדי החיידר הספרדי הפגינו ברחבת עיריית ירושלים נגד כוונת ראש העיר ניר ברקת לפנותם מהמבנה. נציג 'דגל' פינדרוס סרב לצאת ולתמוך במאבק, משטרה הוזעקה בכדי לפנות את הילדים • צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאות תלמידי החיידר הספרדי "סנהדרין" הגיעו הבוקר (רביעי) להפגין נגד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לאחר שקיבלו הודעה כי יצטרכו לפנות את המבנה לאחר עשרות שנים לטובת סמינר בית יעקב הישן בראשות הרב ישראל לוין.

בתחילה קיבלו בחיידר הוראה ממשרד החינוך שלא לצאת להפגין, אך ועד ההורים החליט למרות זאת לצאת ולהפגין מול לשכת ראש העיר בכיכר ספרא.

בוועד ההורים הפנו את האצבע המאשימה כלפי יועץ ראש העיר אברהם קרויזר שלדבריהם עובד בשיתוף פעולה למען סמינר הישן.

"אחרי חמישים שנה רוצים לפנות אותנו", טענו מורים בתלמוד תורה, "הם מעזים לעשות זאת רק בגלל שכל התלמידים פה ספרדים. אם היה מדובר בתלמידים אשכנזים - אף אחד לא היה מעז לעשות זאת".

הפגנת הילדים ברחבת העירייה (באדיבות המצלם)

התלמידים קראו במשך דקות ארוכות פרקי תהילים להצלחת המאבק ולאחר מכן פצחו בשירה וריקודים.

חברי מועצה מטעם ש"ס יצאו להזדהות עם התלמידים וההנהלה. סגן ראש העיר יצחק פינדרוס יצא לרחבת העירייה אך מיד חזר אל הבניין וההורים צעקו לו לבוא ולתמוך, אך זה סרב ונכנס לעירייה.

נציג וועד ההורים קרא לחברי המועצה מטעם דגל התורה לבוא ולהשתתף בהפגנה למרות שמדובר במאות תלמידים ספרדים. "זה תלמוד תורה של החינוך העצמאי, בואו תעזרו לנו", אמר.

רגע מביך במיוחד נרשם כאשר משטרה הוזעקה למקום בכדי לפנות את הילדים והמורים.

אחד העובדים בעירייה סיפר ל"כיכר השבת" כי "אני שומע קולות של ילדים זכים וטהורים שקורעים את השמים בפרקי תהילים כדי שיוכלו להמשיך ללמוד תורה ולא יפנו אותם מהבנין בו התלמוד תורה שלהם מתקיים למעלה משלושה עשורים. זה משפחות של קירוב, ילדים שגדלים בבתים חילוניים ומסורתיים. פשוט לבכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר