הסתבכות נוספת

בכיר במשרד המבקר: נבדקת התנהלותו של מנכ"ל משרד רוה"מ אלי גרונר

איש אמון נוסף של ראש הממשלה נתניהו נמצא לאחרונה תחת בדיקה מקיפה של מבקר המדינה - בפרשת האמוניה. לגבי מעורבות רוה"מ עצמו נאמר: "אי אפשר להתייחס כרגע" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גרונר לצד ראש הממשלה נתניהו (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום, לע"מ )

אהרון הלינגר, מנהל בחטיבה לביקורת משרדי הממשלה במשרד מבקר המדינה התראיין היום (רביעי) וגילה, כי הם בודקים את פעולותיו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר באשר לפרשת העברת מיכל האמוניה.

כזכור, שלח המבקר השופט (בדימ.) יוסף שפירא מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לשקול פתיחת חקירה פלילית נגד מושאי מכתבו, בפרשה זו.

בהקשר לזה ציין בכיר המשרד הבוקר, ברשת ב, כי נבדקת פנייתו של אלי גרונר מנכ"ל משרד ראש הממשלה לראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי בבקשה להעניק 720 מליון ש"ח למפעל חיפה כימיקלים למימון מעברו לדרום.

כשנאל הלינגר על ידי המגישה קרן נויבך מה באשר לידידותו של ראש הממשלה עצמו עם בעלי המפעל ג'ולס טראמפ, הוא השיב מספר פעמים: "לא יכול להתייחס לזה כרגע".

פרטי הפרשה המסועפת, וההתייחסות לנתניהו ומנכ"ל משרדו. האזינו

כידוע, מיכל האמוניה של חיפה כימיקלים עומד למעלה מ-15 שנה במוקד דו"חות מבקרי המדינה בשל הסיכון הקיומי הממשי הנשקף ממנו במיקומו הנוכחי, והובעה החובה להעבירו לאזור אחר.

אתמול, הפנה המבקר שפירא במכתבו החריג ליועמ"ש, ל"מידע המעלה חשש למעשים פליליים בקשר לטיפול גופי המדינה בנושא קידום פתרונות לאספקת אמוניה למשק לטווח הקצר והארוך", והזכיר בהקשר לכך גם את שמותיהם של השר להגנת הסביבה זאב אלקין, מנכ"ל משרדו ישראל דנציגר ואנשי המועצה לביטחון לאומי ובהם סגן ראש המל"ל, תת־אלוף (מיל') זאב צוק-רם.

ג'ולס טראמפ (צילום ארכיון: ירון ברנר, ynet)

"עולה חשש כי הבחינה וההכרעה באשר לתיעדוף חלופות לייבוא האמוניה נעשו לכאורה באופן מוטה כדי להטיב כלכלית עם חברת חיפה כימיקלים, אגב מידור בעלי תפקידים רלוונטיים במשרד להגנת הסביבה ממעורבות בעניין", הוסיף המבקר.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "כל פעילות אנשי המשרד בתחום זה נסמכה באופן מלא על המלצות של מומחי מקצוע בתחום".

כזכור, בשבוע האחרון נחקרו תחת אזהרה שני מקורבים אחרים של נתניהו: עו"ד שמרון בפרשת הצוללות ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בפרשת בזק. זה האחרון אף הושעה ממשרתו ושוהה כעת במעצר בית.

מקורבו של נתניהו, עו"ד שמרון, ביציאה מחקירתו בשבוע שעבר (צילום: אבי מועלם וניצן דרור, ynet)

השר אלקין מסר בתגובה: "אני דוחה מכל וכל כל הטלת דופי בעובדי המשרד להגנת הסביבה שהם עובדי מדינה מקצועיים ומסורים. לאורך כל הדרך, ההחלטות בנושא האמוניה התקבלו על פי המלצת הגורמים המקצועיים וכמובן באישור ובתיאום עם הייעוץ המשפטי של המשרד".

מחיפה כימיקלים נמסר: "חיפה כימקילים למדה על פניית המבקר מהתקשורת. החברה קיבלה את ההיפך הגמור מטיפול מועדף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר