ממתין לערעור

החייל היורה אלאור אזריה שוחרר למעצר בית

בשעת בוקר מוקדמת שוחרר החייל היורה אלאור אזריה לבית הוריו ברמלה שם ישהה במעצר בית עד להחלטה בערעור שהגיש על הרשיתו, שתינתן בעוד כשבוע וחצי (חדשות, בארץ)

אזריה עם עורך דינו ואביו (צילום: פלאש 90)

אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל פלסטיני מנוטרל, שוחרר היום (ה') מצה"ל ויגיע לבית הוריו ברמלה שם ישהה במעצר בית. את פניו של החייל שהפך לסמל קיבלו שלטים "אלאור אזריה לחופש נולד", ובלונים המאחלים לו בהצלחה.

ראש צוות השופטים, סגנית נשיא בית הדין לערעורים תא"ל אורלי מרקמן, קבעה כי אזריה ישהה במעצר בית מלא ויהיה רשאי לצאת אך ורק לתפילות בבית הכנסת, בליווי בני משפחתו.

בצה"ל החליטו אתמול לאפשר לאזריה לבצע את טופס הטיולים יממה לפני שחרורו כדי שיוכל לצאת כמה שיותר מוקדם לביתו מבסיס מפקדת האם של חטיבתו במחנה נחשונים, שם שהה במעצר הפתוח מאז תחילת הפרשה. הדבר נעשה ככל הנראה כדי למנוע את תיעוד תקשורתי של שחרורו, והוא כבר שוחרר בשש בבוקר.

כזכור, אזריה הורשע בהרג מחבל בחברון במרץ 2016. העברתו למעצר בית נובעת מכך שהגיע זמן שחרורו ולפיכך הוא אינו יכול לשהות עוד במעצר בבסיס צה"לי.

אזריה נדון לשנה וחצי מאסר, אך ערער על עצם הכרעת הדין ודרש זיכוי מלא. התביעה, מנגד, ערערה על קלות גזר הדין ודרשה מבית הדין להחמיר את העונש משנת מאסר וחצי לשנתיים מאסר בפועל, כפי שגרסה דעת המיעוט בהרכב השופטים המקורי. ההכרעות בערעורים יינתנו בעוד עשרה ימים ב-30 ביולי.

השבוע, סנגורו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, ביקש מבית הדין הצבאי לצרף לערעורו של אזריה את סרטון הפיגוע בהר הבית כראייה שתומכת בטענות הערעור של אזריה. לפי הבקשה שהוגשה, הסרטון מוכיח כי מחבל מנוטרל מסוגל לקום, לרוץ ולסכן את יתר הסובבים אותו גם לאחר שנורה כפי שאירע בהר הבית מה שגרם לפציעה בינונית של השוטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר