ברוך דיין האמת

הלכה לעולמה הרבנית לאה מירניק ע"ה

בירושלים הלכה אמש לעולמה, הרבנית מרת לאה מירניק ע"ה אלמנת הגאון רבי משה שמעון בת הגאון רבי חיים יעקב גולדוויכט זצ"ל. הלוויתה יצאה הבוקר להר המנוחות (דיין אמת)

(צילום: שאטרסטוק)

בירושלים הלכה אמש (רביעי) לעולמה הרבנית מרת לאה מירניק ע"ה אלמנת הגאון רבי משה שמעון זצ"ל בת הגאון רבי חיים יעקב גולדוויכט זצ"ל.

המנוחה גדלה בבית אביה הגאון רבי חיים יעקב גולדוויכט שכיהן כראש ישיבת 'כרם ביבנה' ומחבר סדרת הספרים 'אסופת מערכות', חביבם של מרנן ה'חזון איש' והגרי"ז מבריסק. הרב גולדוויכט נולד בחצר שטרויס שבירושלים, לרב ישראל אלעזר גולדוויכט, דור תשיעי בירושלים. למד בתלמוד תורה עץ חיים ובישיבת עץ חיים בראשות מרן הגאון רבי איסר זלמן מלצר, תוך כדי כך שהוא מקיים קשרים הדוקים עם הרב מבריסק. למד גם בישיבת סלבודקה בבני ברק, בראשות מרן הגאון רבי אייזיק שר, וגם שם היה קשור ל'חזון איש', שאיתו למד רבות והתייעץ בעניינים שונים.

אמה של הנפטרת, הרבנית מרים ע"ה, נולדה בבית אביה הגאון רבי יוסף קוסובר (ברקוביץ) הי"ד שכיהן כראש ישיבת מהרש"א באוסטרא ובוילנא. היתה יד ימינו של בעלה והתמסרה לישיבה ב'כרם ביבנה'.

המנוחה הרבנית לאה מירניק התאלמנה מבעלה רבי משה שמעון מירניק זצ"ל לפני כ-11 שנה. הוא היה תלמיד חכם עצום וכיהן כראש כולל 'תפארת שרגא' בשכונת בית וגן. לאחר פטירתו הוציאו בני המשפחה בעידודה וניצוחה של המנוחה מכתביו ומדברי תורתו סדרת ספרים 'שמועות משה' על המועדים, הגדה של פסח, והלכות תשובה להרמב"ם, ובקרוב אמור לצאת על חומשי התורה. כמו כן יצאו לאור ספרי 'התבוננות ומעשה' על הגות יהודית.

המנוחה יחד עם בעלה היו חלוצים בתחום הדרכת חתנים וכלות לפני חתונתם. הם הדריכו מאות זוגות ללא בקשת תמורה כלל, וסייעו וייעצו לזוגות רבים להשיב את השלום למעונם. משיחותיו יצאו לאור ספרי הדרכה לשלום בית ו'פרקי' חינוך' על חינוך ילדים. לאחר פטירת בעלה המשיכה המנוחה ע"ה בהדרכת כלות וייעוץ לנשים נשואות ואמרה למי שרצה לשלם על ההדרכה שאפשר להשתתף בהוצאות המרובות של הוצאת הספרים.

מאז שאביה נפטר, לפני כ-22 שנים, הגיעה אמה לגור לצידה של המנוחה, ובמשך 14 שנים עד לפטירתה סעדה אותה יומם וליל ביחד עם גידול ילדיה אחד עשר במספר.

במשך שנים רבות מסרה הרבנית לאה מירניק שיעורים ושיחות לנשים בנושאים שונים.

תפילותיה היו לשם דבר, היתה משכימה קום ומתפללת עם נץ החמה. דמעה בתפילותיה על ישועת הכלל והפרט. תמיד השרתה אוירה טובה בסביבתה, נתנה תחושת חשיבות לכל אחד. ביתה היה פתוח לרווחה, לאורך השנים בחורות רווקות המתגוררות בחו"ל ולמדו במוסד חינוכי בארץ התארחו בביתה בשבתות.

הלוויתה יצאה הבוקר בשעה 10:00 בבוקר מבית ההלוויות שמגר בירושלים, להר המנוחות.

יושבים שבעה בביתה רחוב ארזי הבירה 45 ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר