למרות העיצומים

משבר חשבונות החשמל: המדינה לא תתערב

צרכני חברת החשמל צפויים לקבל בקרוב חשבונות ענק, הצטברות של כל חודשי הקיץ בשל עיצומי העובדים, אך במשרד האנרגיה לא מתכוונים להתערב במצב (כלכלה בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

עובדי חברת החשמל עושים עיצומים ולא מוציאים חשבונות חשמל לציבור אך לעת עתה המדינה לא מתכוונת להתערב בנושא למרות ה"פצצה המתקתקת" שיכולה להקשות על הציבור כאשר כל חודשי הקיץ יגיעו בחשבונית אחת באזור החגים.

על פי הדיווח ב'כלכליסט' שר האנרגיה יובל שטייניץ, מסרב להתערב לטובת הציבור כדי שחברת החשמל תאפשר לו לדחות או לחלק את חשבונות החשמל של הקיץ שצפויים להיות גבוהים מהרגיל בשל העיצומים של עובדי החברה.

כזכור, באמצע חודש יוני פתחו עובדי חברת החשמל בשביתה שבמסגרתה הם, בין היתר, לא מאפשרת הנפקת חשבוניות, מה שלא מאפשר לציבור לשלם את חשבונות החשמל התקופתיים שבחודשי הקיץ מאמירים בעשרות אחוזים.

ח"כ איתן כבל פנה אתמול לשר שטייניץ וביקש את עזרתו: "למעלה מחודש ימים מתקיימים עיצומים בחברת החשמל. אינני נכנס לסיבת העיצומים, היות שהדבר אמור להיות נדון בבית המשפט העליון. בשל העיצומים לא נשלחים לצרכנים חשבונות חשמל - דבר המהווה לא פחות מפצצה פיננסית מתקתקת עבור הצרכן. מיליוני בתי אב בישראל

אינם מודעים לעובדה שחשבונות החשמל שלהם נערמים בחודשים האחרונים לכדי אלפי שקלים ושהכל צפוי להתפוצץ להם בחשבון הבנק במכה אחת, סמוך מאוד לתחילת חגי תשרי".

כבל ביקש משטייניץ להתערב ולדעת "האם קבעתם דרך פעולה להתמודדות עם הבעיה הזו? במידה שכן, אבקש לקבל את עיקריה. במידה שלא, אבקש לדעת מתי בכוונתך לכנס צוות פעולה בעניין. להזכירך, ישנם מאות אלפי בתי אב שידם לא משגת לגמור את החודש. על כן הנושא דחוף, כבד משקל ומחייב מציאת פתרונות".

תגובת משרד האנרגיה לפניית "כלכליסט" חשפה כי אין בכוונת השר להתערב בנושא: "במשרד קוראים לעובדים להפסיק את העיצומים ואת הפגיעה הצפויה באזרחים ולחזור לשולחן המשא ומתן", נאמר בתגובת המשרד, את המחיר ישלמו כרגיל האזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר