סערת ההקצאות בבני ברק

צו מניעה: בית המשפט קיבל את עתירת הגאון רבי דניאל זר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בשעה האחרונה (חמישי) את עתירת מוסדות אור דוד בראשותו של הגאון רבי דניאל זר והוציא צו מניעה להקצאות של עיריית בני ברק נגדם עתרה הישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דניאל זר (באדיבות המצלם)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בשעה האחרונה (חמישי) את עתירת מוסדות אור דוד בראשותו של הגאון רבי דניאל זר והוציא צו מניעה להקצאות נגדם עתרה הישיבה.

מדובר במספר הקצאות משמעותיות ביניהם הקצאה לישיבת 'אמרי אמת' של חסידות גור וכן עמותת 'בצוותא' של יוסי גרליץ, יועצו של זייברט.

בנוסף מתייחס הצו גם לעמותות הקשורות לסגן ראש העיר מש"ס אליהו דדון שהוזכרו בעתירה כעמותות פיקטיביות שהוקמו על ידי קרוביו של דדון רק לצורך קבלת ההקצאות.

השופטת שנתנה את ההחלטה היא צילה צפת, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב.

עו"ד דוד דרור ממשרד דרור-גרינשטיין המייצג את מוסדות אור דוד מסר ל"כיכר השבת" כי "כמובן שאנחנו מרוצים מההחלטה. מתן צו הביניים העוצר את ההקצאות עד לבירור ההליך משמעו הבעת אמון של בית המשפט בעתירה. עד לשלב זה קיבלנו כל מה שרצינו".

כזכור, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", עורכי הדין דוד דרור, ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור-גרינשטיין, הגישו עתירה מנהלית וצו מניעה דחוף בשם "מוסדות אור דוד בני ברק" בנשיאות הגאון רבי דניאל זר, בה נטען ל"חשד ממשי וכבד לשחיתות לכאורה בעיריית בני ברק".

עו"ד דוד דרור, סיפר ל"כיכר השבת" כי במסגרת הליך ההקצאות בעירייה חולקו שורה של קרקעות ומבנים, תוך ניגוד עניינים, וחשש לשחיתות לכאורה, למקורבים לבכירים בעיריית בני ברק, וזאת במקום הפעלת שיקול דעת מנהלי לטובת כלל הציבור, ובאופן אשר פגע באופן ישיר במוסדות הרב דניאל זר הפועלים בעיר.

בעתירה שהוגשה נטען כי אלי דדון, סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, וחבר בוועדה המייעצת לאיתור והקצאות, פעל להקצאת שורה של קרקעות לילדי וחתני אחיו. בעתירה נטען עוד כי דדון דאג לעמותות של קרובי משפחה נוספים וכן גם לעמותה שהוא עצמו הקים בה חברים שני אחייניו. לעתירה אף צורף סרטון וידאו ובו נראה אלי דדון מצביע במסגרת ישיבת מועצת העיר מס' 41, תוך כדי שראש העיר מנסה להוריד את ידו.

טענות העתירה מכוונות גם נגד גזבר העירייה, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות תוך ניגוד עניינים עמוק, 800 מ"ר של משרדים לעמותה המנוהלת ע"י גיסו. העתירה מגוללת טענות קשות גם נגד ראש העיר בעצמו, חנוך זייברט, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות קרקעות למקורבו מחסידות גור באמצעות שלוש עמותות. גם עוזרו האישי של ראש העיר, יוסף גרליץ, זכה לקבל עבור עמותת "בצוותא" הקצאה בשטח של 800 מ"ר.

הרב דניאל זר על בכירי עיריית בני ברק: 'יקבלו גיהנום' (באדיבות המצלם)

בתיעוד וידאו מיוחד של הרב זר שפורסם ב"כיכר השבת", נראה הרב מתייחס להליך ההקצאות ואומר כי "רבותי תבינו, אצלי אין פרוטקציה לאף אחד. אני אמת. התורה היא אמת ואמת צריך לומר. לא יעזור שמניח תפילין שומר שבת. אין פרוטקציות לאף אחד לא מוותרים בשמיים ויקבל גיהנום".

בכתב התגובה, של עיריית בני ברק, סגן ראש העיר אלי דדון מש"ס ועמותות שזכו להקצאות, נטען כי הרב זר ניסה לכאורה לאיים על חברי מועצה, אולם איומיו לא הועילו. העירייה מאשימה כי מצד אחד ביקשו מוסדות "אור דוד" הקצאות בהתאם לצרכים, ומאידך במקביל בהתאם לשיוך פוליטי, ואיימו כי לא יתמכו בהליך אם לא יזכו להקצאה.

לטענת העירייה, מוסדות אור דוד "הונו" את וועדת ההקצאות, בכך שטענו כי לא זכו בעבר להקצאה מסודרת זאת בשעה שהעירייה העניקה להם 1,000 מ"ר עליהם קיים המבנה כיום. על פי טענת העירייה, מוסדות "אור דוד" דיווחו על מספר תלמידים גדול יותר מהקיים, לכאורה שיקרו ביודעין במטרה לזכות בתקציבים שונים ועיוותו את הנתונים על פי צורכיהם. לגופם של דברים, טוענת העירייה כי "לא נפל פגם בהליך ההקצאות" וכי העירייה לא הייתה מחוייבת לזמן את המתנגדים לדיון בפניה.

בנוגע לטענות הרב זר על הקצאות לעמותות פיקטיביות בהם קרובי משפחה של סגן ראש העיר מש"ס אלי דדון, מגיבה העירייה כי הקירבה המשפחתית אינה שוללת מתן הקצאה זאת באם ההקצאה ניתנה מסיבות ראויות.

בנוסף, טוענת העירייה כי "אחיין אינו נחשב קרוב לעניין זה", ועל כן לא נפל כל פגם בהליך ההקצאה לעמותות הללו. לגבי הטענות על ההקצאה לעמותת "בצוותא" של יוסי גרליץ, יועצו של ראש העיר, מגיבה העירייה כי גרליץ התפטר מתפקידו ובנוסף על כך ראש העיר איננו חבר בוועדת ההקצאות ועל כן אין לו כל השפעה על החלטות והמלצות הוועדה.

עיריית ב"ב גם משיבה על הטענות נגד ההקצאות שנעשו למוסדות גור, בה בשעה שראש העיר נחשב לנציגם בעירייה, ועונה כי "זייברט לא למד במוסד ספיציפי זה ועל כן אין לו כל נגיעה אליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר