פרויקט מיוחד

כל הפרטים על המירוץ הדרמטי לרבנות בית שמש

22 מועמדים לתפקיד רב העיר בית שמש: ברגעים האחרונים הגישו מועמדות גם הגאון רבי אהרן בוטבול והגאון רבי יהודה ברייטקופף • ישי כהן עושה סדר בבחירות המסקרנות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
עיריית בית שמש (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות העיר בית שמש הגיעו הערב (חמישי) לישורת האחרונה, ובצהריים נסגרה רשימת המועמדים שהלכה והתעבתה במהלך הימים האחרונים - כשלא פחות מ-22 מועמדים הגישו את מועמדותם.

ריבוי המועמדים מלמד על התפקיד הנחשק, שיצא למכרז אחרי תקופת יובש ארוכה במינוי רבני ערים, אבל לא פחות מכך על העובדה שישנם מועמדים רבים שחושבים שהמירוץ עודנו פתוח.

ברשימת המתמודדים יש לא מעט שמות מעניינים, ביניהם של רבנים בעלי מעמד והשפעה שמחזיקים כבר היום בתפקידים משמעותיים, שלא היו נכנסים להתמודדות לולא היו מרגישים שיש להם סיכוי ממשי להיבחר.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ברגע האחרון הצטרף לרשימת המועמדים הגאון רבי אהרון בוטבול, חתנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל. בחודש האחרון הסתפק הרב האם להגיש מועמדות, אך לבסוף החליט ללכת על המהלך.

לבד מהרב בוטבול שהצטרף כאמור ברגע האחרון, הרשימה כוללת עוד שמות של רבנים רבים, בהם הגאון רבי אלחנן פרץ, שהגיש את מועמדותו לאחר שבועות ארוכים של התלבטויות.

הגאון רבי אהרן בוטבול (צילום: ויקטור מאזוז)

בנוסף, אחד השמות הבולטים במירוץ הוא שמו של הגאון הרב ינון רביב, המכהן כראש כולל בעיר, ונהנה מתמיכת נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

אם חשבנו שהציונות הדתית לא תתערב במירוץ המסקרן הרי שטעינו. כך ניתן לראות ברשימה את רבי אליעזר שנקולבסקי ואת רבי אלקנה סגל, שהחליטו להצטרף להתמודדות ולנסות לגבש סביבם תמיכה.

בין שמות המועמדים ישנם כאמור לא מעט רבנים בכירים. כך לדוגמה אפשר למנות את שמו של רבי איתמר טובול, בכיר ברבנות הראשית ומי שעומד בפרץ נגד כל הזוממים לחבל בכרם ישראל ולהקל בנושאי גיור - עבודה שזוכה להערכה עצומה בקרב גדולי ישראל.

עוד שמות מוכרים שהצטרפו להתמודדות בימים האחרונים הם: רבי אליהו פנחסי, בוגר ישיבת חברון, מרבני מבשרת ציון שזוכה להערכה רבה בעיר, ונחשב לכוכב עולה בשמי הרבנות, כשכבר בגיל 27 החזיק בתעודת כושר לרב עיר.

רבי ברק כהן, רב קהילה בהר גילה, המחזיק גם בכושר לדיינות ונחשב לאחד מהכוכבים העולים בשמי עולם הדיינות,
רבי גד אטיאס, רבה של מטה יהודה, שחולל מהפך בתחום הכשרות באזור וזוכה לאהדה גדולה במסדרונות הרבנות כמי שזוכה להאהיב את התורה על רחוקים וקרובים כאחד.

רבי חיים שמילה, מרבני העיר לוד, ששמו הוזכר לא אחת כמועמד מוביל לרבנות העיר לוד, שהחליט להתמודד בסופו של דבר דווקא על רבנות העיר בית שמש.

רבי יאיר אבוקסיס, רב בית הכנסת 'לאה אימנו' של עדת המרוקאים ברמה ב' בעיר, הנחשב לדמות מוכרת ומוערכת בעיר.

בנוסף, מתמודדים גם רבי מרדכי מלכה, רבי ישראל מאיר אלחדד, רבי משה דחבש, רבי משה כהן, רבי עופר עקיבא וכמובן רבי ראובן מנוחין ראשון המתמודדים, שהכריז על מועמדותו כבר לפני שבועות ארוכים, ומאז עמל לגייס סביבה קונצנזוס.

יבוא האשכנזי ויכריע בניהם?

בזמן שבציבור הספרדי מספר המועמדים גדול יותר מהצפוי, בימים האחרונים מתגלגל רעיון חדש שאולי יגרום לסערה במערכת הבחירות.

על פי המתווה, בסיבוב הנוכחי ייבחר רב אשכנזי, כשראש העיר המשתייך לש"ס יחד עם שר הדתות המשתייך אף הוא לש"ס יעשו מאמץ לקדם בחירה של רב נוסף בהקדם האפשרי, בתקווה שעד אז יווצר קונצנזוס סביב אחד המועמדים הספרדיים.

הגאון רבי יהודה ברייטקופף במעון שר התורה הגר"ח קנייבסקי

ל'כיכר השבת" נודע, כי לאור הסיכויים שהמהלך המדובר יקרום עור וגידים, ביקש הגאון רבי יהודה ברייטקופף, מרבני שכונת הר נוף, רב קהילת 'חסדי נפתלי' העומד בראש כולל 'ברכת פרץ' ומכהן כאב"ד בתפוצות, להגיש את מועמדותו לתפקיד, שאכן הוגשה ממש ברגע האחרון.

מועמדותו של הרב ברייטקופף המשתייך לציבור הליטאי, אך מוסר שיעורים עשרות בשנים לכלל האוכלוסיות מכל העדות והחוגים, עשויה ליצור סביבה קונצנזוס גם בקרב הציבור החרדי וגם בקרב הציבור הדתי, ולפתור את הפלונטר שנוצר בתוך ש"ס, עד שזו תגיע להסכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר