סוף עצוב

נמצאה גופת הצעיר הישראלי בגיאורגיה

לאחר שנפל אתמול לנהר במדינה ההררית במהלך טיול, איתרו כוחות החילוץ המקומיים את גופתו של יונתן אדלר בן ה-18 ובמשרד החוץ פועלים כדי להשיב את גופתו לישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יונתן אדלר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

גופתו של יונתן אדלר, צעיר בן 18 מירושלים שנפל אתמול במהלך טיול בנהר ה"טרק" (טורוסו) בגיאורגיה, אותרה הבוקר (ו') על-ידי כוחות החילוץ של המדינה. משרד החוץ אישר את הפרטים וכעת פועל להשבת גופתו כדי שיוכל להיקבר כבר ביום ראשון בצהריים. חבריו של אדלר שטיילו איתו היו אלה שזיהו את הגופה.

גופתו של אדלר אותרה כ-5 ק"מ מהמקום שבו נפל. יחידת החילוץ הממלכתית של גיאורגיה, שמונה 16 איש, חיפשה אחרי הצעיר בלילה והיום עם אור ראשון היא מצאה את גופתו.

בפעילות משותפת של זק"א, משרד החוץ והרב קוזלובסקי, הצליחו לשכנע צוות חילוץ מקומי לצאת לחפש למרות השעה המאוחרת, זאת מאחר וככל שנוקפות השעות, הסיכויים לאתרו באיזור הולכים ופוחתים. "שכנענו אותם לערוך חיפוש מוגבל ל-5 קילומטרים בלבד, ולשמחתנו יונתן אותר בסוף המסלול של צוות החיפוש", מספר מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א.

עם איתורו של יונתן ז"ל באזור הררי, כ-150 קילומטרים מצפון לבירה טביליסי - כשהוא ללא רוח חיים, הרשויות בגיאורגיה ביקשו לערוך נתיחה שלאחר המוות. בשעות הלילה המאוחרות, נרתם זאב אלקין, השר לענייני ירושלים, ופנה למקורביו בשלטון הגיאורגי עימם יש לו קשרי ידידות, ויחד עם קונסול ישראל בגיאוריגה, משרד החוץ וזק"א, הצליחו למנוע את ביזיון המת בנתיחה שלאחר המוות. כאשר במקביל, אנשי השגרירות הרגיעו את אחיו של המנוח.

מאז שעות הבוקר המוקדמות ארגון זק"א מסייע לבני המשפחה בהתארגנות לטוס מישראל לגיאורגיה, המשפחה תשהה יחד במלון הסמוך לבית חב"ד בטביליסי, ובבוקר יום ראשון ישובו לישראל יחד עם בנם יונתן ז"ל והוא יובא לקבורה בירושלים.

אביעד פרידמן, חבר המשפחה שנמצא בגיאורגיה בחיפושים מסר בשם המשפחה: "אנחנו מבקשים להודות לציבור הישראלי ששיתף את הודעת החיפוש ובתוך זמן קצר הגיעו לכאן כ-60 מתנדבים שסייעו בחיפושים. אנחנו רוצים להודות לממשלת גיאורגיה וממשלת ישראל ובמיוחד לשר זאב אלקין שעשו מאמצים למצוא את יונתן כמה שיותר מהר. אנחנו כואבים, אבל זו הקלה שנמצאה הגופה ויהיה קבר בישראל".

אדלר ושלושת חבריו טיילו בנהר טרק (Terek), אחד מהנהרות הגדולים בצפון הקווקז שזורם מגיאורגיה לרוסיה עד לים הכספי. בנהר יש קטע שצריכים לעבור על צינור מים מחליק. שלושה עברו, ויונתן ככל הנראה החליק ונסחף בזרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר