כתב אישום יוגש נגד חוליה שעקצה קשישים

המשטרה איתרה 14 קשישים מכל הארץ שנפגעו על ידי חוליה שביצעה עוקץ כלפי אוכלוסיית הקשישים. הפושעים נעצרו ועם סיומה של החקירה יוגשו כנגדם היום כתבי אישום (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

בראשית החודש עצרה משטרת ישראל 2 תושבי המרכז כבני 29 עת חקירה שעברה מהשלב הסמוי לגלוי בעקבות מספר תלונות שהוגשו במשטרה מקשישים תושבי ירושלים שדיווחו על דפוס זהה , לפיו הצעירים דפקו על דלת ביתם, ותוך התפרצות בתחבולה גנבו את כספם.

עם התפתחות החקירה הבינו חוקרי המשטרה כי אין מדובר במספר מקרים בודדים כי אם בשיטת פעולה נרחבת ומתוכננת שבה פעלו החשודים ושתיפקדו כחוליה מאורגנת.

חוקרי המשטרה פעלו במקביל אל מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ, אליהם הגיעו קשישים נוספים שהתלוננו במשטרה בגין מעשים זהים.

מחקירתם של חברי החוליה ומעדויות נוספות עלה כי לחברי החוליה היה דפוס פעולה קבוע בו נהגו לשוטט ברחובות, לאתר קשישים שהיו בדרך לביתם, להציג בפניהם שטר כסף על סך 200 ₪ אותו ביקשו לפרוט בטענה שמעוניינים לעשות תרומה, עם קבלת הכסף הפרוט אחד החשודים היה קורע את השטר כהיסח דעת, בעוד שהחשוד השני נכנס לביתו של הקשיש וגונב את כספו.

עוד עלה מהחקירה כי לא בכדי בחרו החשודים בקשישים, וזאת מתוך הבנה שמפאת גילם יוכלו לבצע זממם ולהימלט ויהיה קושי בזיהוים.

"לשמוע את עדותה הקשה של קשישה שמספרת שגנבו ממנה כ - 9000$ שהיו מיועדים לניתוח השתלת כליה של בתה, גרמו לנו לצער רב." אמרו במשטרה על אחד המקרים.

כאמור, החשודים בעלי הרשעות קודמות בתחום הרכוש והמרמה נעצרו ונחקרו במרחב מוריה ומעצרם הוארך מעת לעת ובמקביל המשיכו החוקרים למצות החקירה עד תום תוך איסוף כלל הראיות והממצאים וניתוחם לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים.

תביעות משטרת ישראל שקיבלו את כלל חומרי החקירה, הצליחו לבסס תשתית ראייתית ולהגיש כתבי אישום בגין 14 מקרים ברחבי הארץ כנגד החשודים בעבירות 'התפרצות בתחבולה וגניבה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר