ביקורת ביישוב

גם הגדר לא עצרה את המחבל: "דברים תוקצבו - ולא בוצעו"

דוברי היישוב חלמיש מתחו ביקורת על מערכת הביטחון בעקבות הפיגוע בליל שבת. "היום היו פה שר הביטחון והרמטכ"ל. הם יודעים איפה היו הכשלים. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואנחנו נעשה את זה. נדרוש ונגיע למצב שהביטחון חוזר לפה" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חלמיש הלילה (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

יממה לאחר הפיגוע הקשה ביישוב חלמיש בו נרצחו שלושה בני אדם, מותחים ביישוב ביקורת על מערכת הביטחון - זאת מאחר ולמרות שבדרכו אל בית המשפחה בה ביצע את הפיגוע חדר המחבל דרך גדר היישוב והפעיל התרעה אלקטרונית, הוא לא נעצר בדרכו לטבוח במשפחה.

דוברי היישוב חלמיש ויקטור וקנין ואופיר שטנבאום אמרו: "אנחנו לא יודעים מה הייתה הבעיה. הדברים מתוחקרים. היו החלטות לביצוע - ולא בוצעו. דברים תוקצבו - ולא בוצעו".

הם הוסיפו: "היום היו פה שר הביטחון והרמטכ"ל. הם יודעים איפה היו הכשלים. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואנחנו נעשה את זה. נדרוש ונגיע למצב שהביטחון חוזר לפה, לנו ולילדים שלנו".

"לפני שבעה חודשים קרתה פה שריפה. מחבל שרף 15 בתים ביישוב והגיע מאותו הציר שדרכו הגיע המחבל אתמול בלילה. עכשיו מרכיבי הביטחון כשלו שוב. אנחנו לא מעלים על הדעת שלא נוכל להעניק ביטחון לילדים שלנו, אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון בכל מחיר".

דוברי היישוב פירטו את אחד הצעדים שידרשו בעקבות הטבח: "חלק מהעניין הוא סגירת הציר הזה שלא יאיים עלינו יותר. אנחנו נגדל, נתחזק ונתיישב - ולו כדי להגדיל את הביטחון שלנו וכדי להחזיר את השגרה למסלול פה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר