חגגו את הולדת הנכד החדש - ונרצחו

נרצחי הטבח ביישוב חלמיש: יוסף, חיה ואלעד סלומון הי"ד

הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע ביישוב חלמיש: יוסף סלומון, בן 70, בתו חיה סלומון, מורה בת 46, ואחיה אלעד סלומון, איש מחשבים שהותיר אישה וחמישה ילדים. הסבתא נפצעה קשה (חדשות)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90. תמונות הנרצחים: מתוך פייסבוק)

הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים הי"ד בפיגוע הקשה בליל שבת ביישוב חלמיש: יוסף סלומון, בן 70, בתו חיה סלומון, מורה בת 46, ואחיה אלעד סלומון, איש מחשבים שהותיר אישה וחמישה ילדים. טובה, רעייתו של יוסף, נפצעה באורח קשה ומאושפזת בבית החולים שערי צדק בירושלים. בעת הפיגוע, חגגה משפחת סלומון את הולדת הנכד.

אסף, חברו של אלעד, סיפר עליו: "הוא היה אדם שמח והיה אבא מסור לחמישה ילדים. הוא לקח הפסקה מהעבודה כדי להיות עם התאומים שנולדו לפני כשנה, ואשתו חזרה לעבוד. הוא היה חברותי ואיש משפחה. אישיות. תמיד היה כיף איתו. אלעד היה אדם מאוד מחובר לישראל, מלח הארץ. הוא היה אדם מתון, לא מתלהם, ולא אהב לדבר על פוליטיקה".

הלוחם שניטרל את המחבל משחזר (דובר צה"ל)

אבישי פייטלסון, הכיר את אלעד במילואים: "כל מה שאני יכול לומר הוא שמעולם לא יצא לי להכיר אדם טוב ממנו. בהכול. אני מכיר אותו מהמילואים ומהעבודה. מאז נהיינו חברים טובים. היינו נוהגים להיפגש אחת לחודש, כל החבר'ה של המילואים, עושים על האש או שותים יחד. המשפחה שלו הייתה חשובה לו מאוד".

את הפיגוע ביצע מחבל פלסטיני בשם עומר אל-עבד, שחדר בליל שבת לבית המשפחה ביישוב נווה צוף-חלמיש ורצח את השלושה בדקירות סכין. שכן של המשפחה, חייל מיחידת עוקץ הנמצא בחופשה, שמע את הצרחות מהבית ורץ לעבר הזירה, החייל ירה במחבל באקדחו דרך החלון. המחבל נפצע בינוני עד קשה ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "המחבל שכב לצד הנרצחים, זינק לעבר החובשים - ונבלם על-ידי כוחות הכוננות שהוקפצו" סיפרו החובשים שטיפלו במחבל.

זירת הרצח (דובר צה"ל)

המחבל המרצח חדר אל הבית בזמן שבני המשפחה היו במהלך סעודת ליל שבת. כלתו של הסב זיהתה את המחבל שחדר לבית והחביאה את הילדים בחדר, משם הזעיקה את כוחות הביטחון ודיווחה כי מחבל טובח בבני משפחתה.

הפוסט של המחבל
הפעילות בעקבות הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

מצה"ל נמסר כי בעקבות הפיגוע יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי נרחב בכפר כובר, הסמוך ליישוב חלמיש, ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע כוחות צה"ל בחטמ"ר, יחידות מיוחדות והשב"כ כיתרו את הכפר והיציאה ממנו תתאפשר במקרים הומניטריים בלבד.

הראשון לציון: למה לא חיסלו את המחבל? (צילום: כיכר השבת)

בנוסף הכוחות ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל לקראת הריסה, סריקות אמל"ח נרחבות והחרימו כספי טרור. אחיו של המחבל נעצר בחשד כי סייע לו.

בית משפחת סלומון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר