טבח משפחת סלומון • שחזור

האם שהצילה את ילדיה: 'שמעתי צרחות; הזמן נמשך נצח'

מיכל סלומון, איבדה את בעלה אלעד, חמיה וגיסתה, בטבח המזעזע בליל שבת, אך הצליחה להציל את חמשת ילדיה כשנמלטה איתם לקומה העליונה שם הסתגרו. כעת, היא משחזרת את האימה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיכל סולומון, הילדים ובעלה הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

הטבח המחריד ביישוב חלמיש באמצע סעודת השבת יכל להסתיים בצורה מחרידה פי כמה לולי התושייה שגילתה אלמנתו של אלעד סולומון הי"ד שנרצח יחד עם אביו יוסף הי"ד ואחותו חיה הי"ד.

אחרי סעודת ליל שבת שמחה במיוחד לרגל השמחה במשפחה על הולדת הנכד, ישבה מיכל סלומון עם ילדיה בסלון ושמעה קול בערבית. בשבריר שניה היא הבינה שהיקרים לה מכל נמצאים בסכנה ולא חשבה פעמיים. היא אספה את הילדים וברחה איתם אל הקומה העליונה שם הסתגרה והזעיקה עזרה.

"התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכוח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית. הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע כשכל הילדים סביבי", סיפרה.

מיכל ואלעד סולומון הגיעו לישוב נווה צוף-חלמיש לביקור אצל סבא וסבתא. רק ביום שישי האחרון נולד נכד חדש לטובה ויוסף, מבנם הצעיר שמואל, ונקבע כי סעודת ליל השבת תערך בהשתתפות קרובים ושכנים.

הם ישבו יחד לסעודת שבת חגיגית עם הדודה חיה, בסיומה פרשה מיכל עם ילדיה לסלון, כששאר בני המשפחה התרכזו במטבח.

"ראיתי פרופיל של בן אדם ששעט למטבח. המחבל כנראה ראה אותם דרך החלון ונכנס הביתה. הוא לא רואה אותי ובא ישר אליהם. אני שומעת שהוא שואל אותם בערבית: 'מה השם שלכם?' ואני מבינה מיד שמשהו לא בסדר. שמשהו רע קורה", היא סיפרה לאחר מכן.

"לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות, שמה ישנו התאומים. היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים, לא משנה מה. התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכוח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית", סיפרה האלמנה.

בזמן שמיכל הסתגרה בחדר עם ילדיה, בני חמש, תשע ואחד-עשרה ותאומים רק בני שנה, היא קראה לכוחות הביטחון ותיארה את מה שקרה, כשהילדים שומעים כל מילה ומבינים שייתכן ואיבדו את אביהם.

"הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע כשכל הילדים סביבי. שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר. ירדתי למטה וראיתי את אלעד. הבנתי שבעלי לא בין החיים".

מאוחר יותר היא ראתה שגם הדודה חיה (46) והסב יוסף (71) הי"ד נרצחו באכזריות איומה על ידי המחבל הצעיר.

שלושת בני המשפחה יובאו למנוחות היום בבית העלמין במודיעין, בשעה 17:30.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר