מחאה

זעם חרדי: נתניהו הבטיח אך השבת חוללה

כעס רב שורר במפלגות החרדיות על המשך הפרת הסטטוס קוו והפגיעה בקדושת השבת. היומונים החרדיים מדווחים על העבודות בשבת שבוצעו למרות הבטחת לשכת רוה"מ (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

כעס רב שורר במפלגות החרדיות על המשך הפרת הסטטוס קוו והפגיעה בקדושת השבת. כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", בשל חילולי השבת שהתקיימו בנתיבי איילון בתל אביב, התקיימה התייעצות מיוחדת בקרב ראשי הסיעות החרדיות וחברי הכנסת כיצד יש להגיב ולפעול במטרה למנוע את חילולי השבת.

הבוקר (ראשון) מתייחסים העיתונים "המודיע" ו"יתד נאמן" לחילולי השבת ומביעים מחאה חריפה בשם חברי הכנסת.

בעיתון 'המודיע' נכתב כי "למרבה החרפה, שבת קודש חוללה בפרהסיה בעבודות תשתית של הרכבת, למרות התחינות והבקשות וחרף מצב החירום במדינה. העבודות בוצעו בקטע שבין לוד לתחנת ההגנה בתל אביב".

ב'המודיע' מזכירים כי "אל האחראים הממשלתיים, היו במשך כל השבוע האחרון פניות רשמיות, תחנונים, הפצרות, בקשות וגם לחצים, שלא לחלל את שבת קודש. שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, נפגש עם שר התחבורה, ישראל כץ, עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן וביקש בכל לשונות הבקשה, שלא לחלל את השבת. חברו אליו בבקשות, חברי כנסת ואישי ציבור.

"אולם כל הבקשות נפלו על אוזניים ערלות. השבת חוללה, והמשטרה, שידיה עמוסות וראשי בכיריה אמורים להיות נתונים לשמירה על בטחון אזרחי המדינה, היתה עסוקה בשבת קודש, גם בהיותה חלק מהמערך הממשלתי המאפשר ומוביל חילול שבת יזום ומתוכנן, שאין בו שום הכרח ובוודאי לא פיקוח נפש".

לסיכום מבהיר 'המודיע' כי "הידיעה על חילול השבת, למרות ההפצרות והבקשות, עוררה כאב רב וצער עמוק. האחראים מנסים להטיל את האחריות איש על רעהו, כאשר התוצאה המבישה היא שהשבת מתחללת. התירוצים העלובים והאומללים אינם משנים את המצב שהוא חרפה, ששבת קודש, שאבות אבותיהם של המחללים והאחרים לחילול, מסרו נפשם למענה, מחוללת בראש כל חוצות, בלי כל צורך".

שר הבריאות יעקב ליצמן, התייחס לעניין ואמר כי "זו פגיעה קשה ועלבון לכל יהודי מקדש שביעי, שלא מתחשבים ברגשותיו ופוגעים בכבודה של שבת". ליצמן אמר שיפנה הבוקר בענין אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמנם מטבע הדברים ראשי המדינה יהיו עסוקים במצב החירום הבטחוני, אך קדושת השבת היא חיונית ודחופה, ואדרבה, שמירת השבת יכולה להיות לזכות לעם ישראל להינצל מכל צרה וצוקה ומשונאיהם ורודפיהם, כי היא מקור הברכה".

גם העיתון 'יתד נאמן' מתייחס לכך בעמודו הראשון תחת הכותרת "כאב וחרפה, חילול שבת בפרהסיא בעבודות תשתית של הרכבת" ומביא את דבריו של ח"כ אורי מקלב שאומר כי "חרף ההבטחות על ידי לשכת ראש הממשלה לבטל את העבודות נוכחנו שוב בהפרות חוזרות ונשנות של הסיכומים המפורשים תוך פגיעה חמורה בקדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר