100 אלף טון

טראמפ חנך נושאת מטוסים: "אויבינו ירעדו מפחד"

"זהו סמל לעידן חדש שבו כולם ידעו שאמריקה מגיעה, ושאמריקה מגיעה בעוצמה", שיבח הנשיא טראמפ בנאומו, את כלי השיט הענק שעלותו 12.9 מיליארד דולר (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכלי האימתני (צילום: חיל הים האמריקני, מתוך Gallery Military ביוטיוב. תמונה ראשית: צילומסך)

נושאת המטוסים החדשה והגדולה ביותר בצי האמריקני, "ג'רלד פורד", נחנכה אתמול (שבת) על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בטקס שנערך בבסיס נורפולק שבוירג'יניה, הצהיר טראמפ כי הוא משיב לארצות הברית את כוחה הצבאי הגלובלי, אחרי מה שהוא כינה "הזמן הרע מאוד מאוד עבור הצבא בשנים האחרונות, והפגמים שהתגלו במוכנות הצבא", לדבריו.

"זהו סמל לעידן חדש שבו כולם ידעו שאמריקה מגיעה, ושאמריקה מגיעה בעוצמה", שיבח טראמפ בנאום שנשא בפני מלחים ובני משפחות בבסיס, את כלי השיט הענק שעלותו 12.9 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב הוסיף, כי "עלינו לסיים אחת ולתמיד את המגבלות שהוטלו על תקציב הצבא. זה גרם לתחזוקה לקויה, לחוסר השקעה בציוד ובטכנולוגיה חדשים ולפגיעה במוכנות".

לאחר שטראמפ כינה את נושאת המטוסים החדשה "מסר של מאה אלף טון לעולם", הוא דחק בקונגרס לאשר את ההצעה התקציבית שלו, "שתספק את הצרכים ברמות שהלוחמים והלוחמות שלנו זקוקים להם", לטענתו.

לדבריו, נושאת המטוסים, העשירית במספר בצי של ארה"ב - שאגב לא צפויה להיכנס לשירות פעיל בחמש השנים הקרובות, בגלל מספר בעיות שטרם נמצא להן פיתרון - תחזק את כוחה של ארצות הברית ו"האויבים שלנו ירעדו מפחד".

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר