הלוויה המונית

יוסף, חיה ואלעד סלומון, נרצחי הטבח בחלמיש - למנוחות

בשעה זו משתתפים אלפים רבים בבית העלמין במודיעין, בהלווייתם של בני משפחת סלומון הי"ד, שנטבחו בליל שבת ביישוב חלמיש בדקירות סכין, בידי מחבל צעיר מהכפר הסמוך (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההרוגים, הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

אלפים מלווים בשעה זו בבית העלמין במודיעין מובאים כעת (ראשון) למנוחת עולמים יוסף (70) וילדיו חיה (46) ואלעד (35), שלושת בני משפחת סלומון, שנרצחו בליל שבת בביתם בישוב חלמיש בבנימין.

הסבתא, טובה סלומון, שנפצעה אף היא בפיגוע המחריד, הובלה בכיסא גלגלים אל סמוך לארונות בעלה ושני ילדיה, לאחר שהגיעה למקום בניידת טיפול נמרץ.

לאחר אמירת הקדיש, ספדו נרגשות האחות אורית מרקוס ואשתו של אלעד, מיכל סלומון, שבתושייתה ניצלה מסכין המחבל, והצילה בנס גם את ילדיה. מיכל אמרה בבכי: "היית אבא מושלם. רצתי למעלה כדי להגן על הילדים, ואתה שילמת בחייך".

בין המלווים גם מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, שבתחום פיקודו אירע הטבח המחריד.

אנשי זק"א בניקוי הזירה המזעזעת, בבית המשפחה (צילום: דוברות זק"א)

אלעד סלומון הי"ד היה תושב העיר אלעד והתפרנס מעבודתו כאיש מחשבים. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. חיה סלומון לימדה ב-18 השנים האחרונות בבית הספר הממלכתי-דתי לבנות "נועם המאירי" בלוד.

חברו של אלעד, אסף, סיפר עליו: "הוא היה אדם שמח ואבא מסור לחמישה ילדים. הוא לקח הפסקה מהעבודה כדי להיות עם התאומים שנולדו לפני כשנה, ואשתו חזרה לעבוד. הוא היה חברותי ואיש משפחה. תמיד היה כיף איתו. אלעד היה אדם מאוד מחובר לישראל, מלח הארץ. הוא היה אדם מתון, לא מתלהם. הוא היה חובש כיפה אבל עם חברים חילונים כמוני, אישיות".

חיה חינכה במשך שנים ארוכות תלמידות בכיתות א'-ב', ורק בשבוע שעבר התבשרה כי זכתה בתואר "המורה המצטיינת של לוד", והספיקה להיות נוכחת בטקס מצומצם שערכו לה בבית הספר לרגל הזכייה.

כזכור, המחבל הפלסטיני שביצע את הטבח, עומר אל-עבד, יצא לפיגוע מהכפר השכן קובר, וגמא כ-2.5 קילומטרים כשהוא נושא עמו תיק ובו ספר קוראן. רגע לפני שקפץ מעל הגדר, המחבל "טיהר" עצמו על ידי התזת מים על עצמו מבקבוק.

כשהוא חצה את הגדר ההיקפית הופעלה התרעה אלקטרונית, ובמערכת הביטחון בודקים ביממה האחרונה מדוע ההתרעה לא הגיע לאוזני חיילי הנח"ל החרדי שפטרלו באזור. כרבע שעה שהה המחבל שהה אל-עבד ביישוב מעת שחצה את הגדר ועד שנוטרל בידי חייל מיחידת עוקץ, שגר בבית השכן, שמע את הצעקות, מיהר למקום וירה בו באקדחו האישי.

המשפחה המורחבת שהתה בשבת זו בבית בחלמיש, לרגל השמחה בלידת הנכד החדש, ובשל כך היתה דלת הבית פתוחה, לקראת תושבי הישוב שהוזמנו ליטול חלק בשמחה. בעת הטבח שביצע המחבל, שחדר לבית, הצליחה אשתו של אלעד, מיכל, לברוח עם ילדיה לקומה השנייה בבית, ולהחביא אותם מפני המחבל - וכך הם ניצלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר