הסתה פרועה בממלכה

תסיסה בירדן: "הילד נרצח בידי הישות הציונית האכזרית"

בני משפחת הירדני שניסה לרצוח את איש הביטחון בשגרירות ישראל - וחוסל, מציגים אותו כקורבן ודורשים להוציא להורג את הישראלי שירה בו "כמו בג'וק". עשרות ישראלים עדיין נצורים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנת הזעם של בני המשפחה בירדן (צילום: מתוך ynet. תמונה ראשית, אילוסטרציה)

מכריו הרבים ובני משפחתו המורחבת של מתקין הרהיטים הירדני, מוחמד זכרייא א-ג'וואודה בן ה-17 מהעיירה א-דווימה, שחוסל בידי איש הביטחון הישראלי לאחר שניסה לרצוח אותו בדקירות מברג, מפגינים בעמאן הבירה תוך הסתה פרועה.

אחד מהם צעק: "אנחנו עומדים בלילה הזה, שבו אבד לנו אחד מבניה של ירדן בדם קר בידי הישות הציונית האכזרית בשגרירות שלה שנמצאת בממלכה הירדנית ההאשמית. העונש של הפושע והרוצח הזה - מוות".

קרוב אחר אמר, לקול קריאות "אללה אכבר": "הילד הזה, בן 17, הלך להרכיב חדר שינה והוא לא ידע שזה עבור הישות הציונית והם ירו עליו בדם קר. רחמי אללה עליך, מוחמד". הם התאספו בכיכר א-שרק אל-אווסט בעמאן, ודרשו מהשלטונות לחשוף את פרטי החקירה. מנגנוני הביטחון פינו אותם בגז מדמיע.

(צילום מסך: מתוך رؤيا الإخباري בפייסבוק)

אחד מהמפגינים אמר לכלי התקשורת במקום: "אנחנו דורשים שהחקירות ייעשו בצורה מלאה ונקיית כפיים כדי שנוכל לבחון אותם בפני העולם כולו ולהראות שהישות האכזרית הזו לא חסה על אף אחד. אנחנו בירדן אוכפים את החוקים וירדן כבר אכפה חוקים נוקשים נגד כל מי שהפר את החוק".

"אנחנו כעת דורשים מהממשלה לגרש את השגרירה של הארץ המזויפת הזו שלא חסה על אף אחד ושלא יראה מפניו של אללה", הוסיף בן משפחה זועם אחר. "כעת נעקוב אחר כל הליכי החקירה יחד עם בכירי השלטון עד שנשיג את זכויותינו - כדי שהפושע יוצא להורג".

בינתיים, כ-30 בני אדם העובדים בשגרירות ישראל נצורים בתוכה בשל זעם ההמון. על פי גורמים ישראלים, "המאבטח נדקר פעמיים, ולא פונה לבית החולים", בשל החשש כי יאונה לו רע. גורם מדיני בכיר, הפנה אצבע מאשימה לעבר הירדנים, בראיון ל-ynet: "גם הם יודעים היטב שמדובר במחבל, אך הם מנצלים את משבר הר הבית".

יצויין, כי בניגוד לגרסה הישראלית - המגדירה את האירוע כפיגוע לכל דבר וטוענת כי המאבטח מנע בפעולתו המהירה אירוע חמור יותר - אביו של הצעיר סיפק לכלי התקשורת הירדנים גרסה שונה בתכלית, לפיה כשבנו וחבריו הגיעו להרכיב חדר שינה, פרץ במקום ויכוח לא ברור בין הפועלים לבעל הבית הירדני. הצעיר דקר את בעל הבית ואת עוזר המאבטח. בשלב זה המאבטח פתח באש והרג את הצעיר, והצעיר השני נעצר. כמו כן, בעל הבית מת מהדקירה ולא מהירי של המאבטח.

המשטרה המקומית סביב בית המאבטח, אתמול (צילום: מתוך جريدة الغد בטוויטר)

לדברי האב, בנו כלל לא ידע מה היא אזרחותו של מי שהרג אותו ושהוא היה לקוח רגיל שקנה מהם רהיטים: "אני מחשיב את הבן שלי כשהיד אצל אללה. מה שקרה, זה שאחד מאנשי השגרירות רכש חדר שינה בתערוכה מקומית, והבן שלי הגיע להתקין את הרהיטים בדירתו. השיחה האחרונה שלנו הייתה בשעה שתיים. הוא סיפר לי שהוא הולך להשיג את הציוד הנדרש להתקנה".

"ניסיתי להתקשר אליו, וכשהוא לא ענה לי התקשרתי למאבטח של הדירה שעדכן אותי על תקרית הירי במקום, ושבני פונה לבית החולים יחד עם מקומי נוסף והעובד הישראלי. לאחר שעברתי בכמה בתי חולים, העבירו אותי למשטרת עמאן שהודיעה לי שהוא נהרג".

הצעיר שניסה לדקור - ונורה למוות (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

מעבר לכך, מדגיש האב, "בכלל לא ידענו שהם יהודים. אם היינו יודעים לא היינו מכניסים אותם לחנות - זה לא בכבוד שלנו. הוא סטודנט צעיר, עכשיו אנחנו נמצאים בחופשת הקיץ. הילד הלך עם החבר'ה כדי להביא את הכסף על העבודה שעשו בחדר השינה. היה ויכוח בינו לבין הבחור (המאבטח) שהיה שם, לא ידענו שהם חמושים".

"הבן שלנו התווכח עם הבחור הזה ואנחנו לא יודעים אם נתן לו סטירה או אגרוף. אבל איך אתה דורך את הנשק ובדם קר יורה בו, מה הוא חתיכת ג'וק?. זה כל האמת, זה כל מה שקורה, ואני מקווה שהקול שלנו יגיע לכל העולם. ברוח ודם נפדה אותך יא שהיד", סיים בלהט אופייני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר