תוך נזיפה ברשויות

השופט הרחמן: חס על ההומלס ונתן לו 200 שקלים

גל שלמה טייב, שופט בית משפט השלום באילת, מפריך את התיאוריה שלשופטים אין לב: הוא לא עמד בתיאוריו של דר הרחוב שנעצר בחשד לגניבה, ושחררו בתוספת מענק כספי (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הומלס. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הומלס בשנות ה-50 לחייו שנעצר בשבוע שעבר בחשד לגניבה, עורר את רחמיו של השופט בפניו הובא לדין לאחר שסיפר לו על מצוקתו - וזכה ממנו למתת יד.

מדובר בשופט גל שלמה טייב מבית משפט השלום באילת לא נותר אדיש, שלא הסתפק בביקורת נוקבת על הרשויות שהובילו למצבו של דר הרחוב, אלא אף שלף 200 שקלים מכיסו והעניק לו אותם.

העצור הינו בעל רקע פסיכיאטרי, ונחשד בגניבת תיק מספא של מלון דן באילת, כשעומד נגדו צו הרחקה מהאזור. מעצרו הוארך, ובסוף השבוע ביקשה המשטרה להרחיקו מהעיר אילת.

בדיון בשחרורו סיפר החשוד: "אין לי כסף לאכול. המשמעות של השחרור שלי, זה שאני שוב איעצר. אני אמור לקבל קצבת נכות עוד כמה ימים". בשלב הזו עצר השופט טייב את הדיון, הוציא מכיסו 200 שקלים ונתן אותם לחשוד.

בהערת שופט הוא הוסיף: "יש לשים לב שלחשוד אין בפיקדון סכום כסף שיאפשר לו יציאה מהעיר אילת, ואף לא יכולת לממן מנה בסיסית של אוכל. בית משפט נתן לחשוד סכום של 200 שקלים".

לדברי טייב, צר לו שהוא נדרש להחליט בעניינו של החשוד, לאחר שפסיכיאטר שבדק אותו סבר שהוא זקוק לאשפוז כפוי בשל מצב פסיכוטי. "בית משפט אינו יכול להאריך מעצר רק בשל הצורך בבדיקה פסיכיאטרית בתנאי אשפוז. ראוי כי הפסיכיאטר שבדק את החשוד או כזה המוסמך לעשות כן יורו במקום על אשפוז כפוי במסלול האזרח", ציין.

סנגורו של החשוד, עו"ד נמרוד אבירם מהסנגוריה הציבורית, החמיא לשופט טייב: "הוא הבין את המצוקה הקשה של מרשי, ופעל ברגישות ובחמלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר