הדקירה, הירי והמשבר

גורם בכיר יצא לירדן; ישראלים עדיין נצורים בתוך השגרירות

הקבינט יתכנס כדי לדון במשבר המתפתח מול ירדן המאיימת בהסלמה אם לא יוסגר לידם המאבטח שירה למוות במקומי שדקר אותו • נתניהו: "הבטחתי לאיש האבטחה שנדאג להחזיר אותו" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו מספר על מאמציו (צילום וידיאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ; תמונה ראשית, ארכיון)

כ-30 מעובדי שגרירות ישראל בעמאן עדיין מסתגרים במתחם השגרירות, בעקבות הזעם המקומי והדרישה הירדנית להסגרת המאבטח שירה במתקין הרהיטים שדקר אותו במברג בביתו.

בכיר בממשלת ירדן מתריע היום גלויות, כי אם היורה לא יוסגר "ננקוט בצעדי הסלמה דיפלומטים". נתניהו צפוי לדבר בזמן הקרוב עם המלך עבדאללה בניסיון לסיים את הפרשה שעלולה לתפוח למתיחות דיפלומטית קשה במיוחד - בפרט על רקע מהומות הר הבית והאשמות ירדן את ישראל בכך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אף הורה בשעות האחרונות לגורם ביטחוני בכיר לצאת לירדן, כדי לדון עם גורמי הממשל בפתרון המשבר ההולך וגדל מרגע לרגע.

נתניהו אף שוחח עם איש האבטחה הנצור ועם שגרירת ישראל בעמאן. בהודעה שפרסמה לשכת רוה"מ נאמר: "שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין ועם איש האבטחה. התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב, הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה.

המשטרה המקומית סביב בית המאבטח, אתמול (צילום: מתוך جريدة الغد בטוויטר)

"אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע. שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, הוא התבקש לסייע בעניין. אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת- לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ. ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות".

"כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה", הצהיר ראש הממשלה.

יצויין, כי הקבינט יתכנס לקראת ערב, כדי לדון בשני הנושאים - המתיחות סביב הר הבית והמשבר המתהווה מול ירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר