הוראת מרן

ח"כ אורי מקלב: זו הסיבה שתמכנו בחוק ירושלים. צפו

ח"כ אורי מקלב, נאם בפני מאות חברי הבורסה ליהלומים שברמת גן, החמיא לנתניהו, טען כי הממשלה לא תיפול בגלל התקשורת וחשף את הסיבה בגינה תמכו בחוק י-ם (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב, נאם אמש (ראשון) בפני מאות חברי הבורסה ליהלומים שברמת גן.

מקלב פתח והחמיא לראש הממשלה בנימין נתניהו על מדיניות החוץ המבורכת שלו ואמר כי "רה"מ הפך למבוקש מאוד במדינות רבות".

מקלב הוסיף כי מתקפות התקשורת כנגד הממשלה לא יביאו להפלתה. "אנשים רואים שהתקשורת מרחיבה את המאבק שלה כנגד הממשלה אבל לא התקשורת תפיל את הממשלה, יש שלב שאנשים מדלגים על זה, זה יכול להיות פחות נעים לחברי הכנסת והשרים אם זה לא יפגע, הממשלה לא תתפרק בגלל זה", אמר.

מקלב אמר עוד כי שורה של חוקים שעברו לאחרונה הייתה להם היתכנות לפרק את הממשלה. "היו כמה חוקים שהם בעייתיים כמו חוק ירושלים, חוק ירושלים אנחנו בדגל התורה התנגדנו כי זה מסוגי החוקים שנוגעים לצרכי הריבונות או השקפת העולם ופחות בגלל הצורך המעשי שלו", הסביר.

"מישהו חושב שבעשור הקרוב יש מצב שיהיו שישים ואחת חברי כנסת אשר יתמכו בהחזרת ירושלים? לא יהיה דבר כזה, גם חלק לא מבוטל מהמחנה הציוני לא יתמוך בהחזרת ירושלים, אז למה צריך חוק כזה שמלבה את האש?", אמר מקלב.

מקלב הוסיף ואמר כי מרן הגראי"ל שטיינמן הורה לתמוך בחוק ירושלים רק לאחר שהכניסו נושאים אחרים כמו חלוקה מוניציפאלית ולא ריבונית, כך שלחלוקה מונציפאלית לא יצטרכו 80 אלא יישאר רוב רגיל ורק בנושא המדיני, שממילא לא עומד על הפרק, יצטרכו 80 ח"כים. מקלב תקף את חברי הממשלה ואמר כי "ישנם חברים שמביאים חוקים או פעולות שרק רוצים לחזק את הריבונות ולא כי ישנו צורך ממשי".

ח"כ מקלב התייחס בנאומו להצעת החוק של ח"כ משה גפני ושלו אשר מאפשרת לבתי הדין הרבניים לדון כבוררים בענייני ממון בהסכמה בין שני צדדים. "לבורסה יש מוסד בוררות נהדר צריך לשכפל אותו בהתאמה לגופים אחרים, מוסד שעובד ולא רק מוריד את הלחץ מבתי המשפט, הצדק, ההליכים יותר קצרים, יותר שקופים, הרבה יותר אמיתיים, אפשר להגיע לפשרות שיטיבו עם הרבה גופים, לדבר הזה יש השלכות לעוד הרבה דברים", אמר מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר