המטען שיטעין לכם את הסוללה תוך שניות

חוקרים ייצרו מטען חדש העשוי מחומר מיוחד המאפשר טעינה של הסוללות הרגילות והמוכרות לנו בתוך כמה שניות. זהו מכשיר ראשוני שצפוי להגיע לחנויות בעוד כמה שנים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסוף לחיבור ארוך למטענים וללחץ מסיום הסוללה? פריצת דרך של חוקרים מאוניברסיטת דרקסל תאפשר טעינת מכשירים בתוך שניות בודדות, ללא שימוש בסוללות מיוחדות.

החוקרים על פי הפרסום ב'כלכליסט', חשפו אלקטרודה חדשה שמורכבת ממקסן (MXene), חומר ננומטרי שפיתחו. האלקטרודות הללו מסוגלות לספוג חשמל בתוך מילי-שניות וכך לטעון סוללות ליתיום רגילות במהירות חסרת תקדים. הטכנולוגיה תתאים גם לסמארטפונים ולמחשבים וגם למכוניות חשמליות, שיוכלו להיטען בעזרת הכבל הייעודי תוך דקות בודדות.

החוקרים מסבירים כי המקסן הוא חומר שמורכב מתחמוצת בה שולבו שכבות פחמן ומתכות. הוא מתאפיין בהולכה מצוינת וייצורו צפוי להיות פשוט יחסית.

טכנולוגיות הסוללה לא השתנו מזה שנים רבות, כמעט מאה שנה, בעוד הדרישות שלנו מהמכשירים שנשענים על סוללות עולות בהתמדה; המעבדים נהיים יעילים יותר מבחינה חשמלית, אך המסכים נהיים גדולים וחדים יותר, היישומים תובעניים יותר ולמכשירים מתווספים עוד ועוד חיישנים מסדרה לסדרה.

היתרון של כבל המקסן הוא שהוא אינו מצריך ייצור סוללות חדשות עבור המכשירים וכך הוא יוכל להגיע בקלות רבה יותר לשוק. כרגע מדובר עדיין במוצר פיתוח ראשוני והצפי כי תוך כמה שנים הוא יהפוך להיות מוצר שעומד למכירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר