בעקבות החלטת הקבינט

דרישה בימין: "להסיר את המגנומטרים גם משערי הכותל"

המטה למען ארץ ישראל פנה במכתב לראש הממשלה בדרישה להסיר את המגנומטרים גם משערי הכותל. "החוק, אוסר להפלות אנשים בבידוק בכניסה למקום ציבורי" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הסרת המגנומטרים מהר הבית והחלפתם במצלמות ממשיכה לעורר סערה כשהפלסטינים מצהירים שלא ייכנסו להר כל עוד ישנו בידוק כל שהוא ומנגד בימין זועמים על מה שהם מכנים כניעה לטרור ולאיומים.

"הורדת המגנומטרים היא התקפלות וכניעה לטרור. ההנהגה התקפלה וסיפקה ניצחון לטרור ולאלימות. מנהיגות נבחנת ביכולת לקבל החלטות נכונות וטובות לטווח הארוך גם אם הן לא פופולריות בטווח המיידי", כתב הבוקר ח"כ סומטריץ'.

בימין זעמו גם על כך שהקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה גם על הורדת המצלמות שהותקנו בכניסות להר הבית לפני שלושה ימים, בנוסף להסרת גלאי המתכות במקום.

ויש גם מי שלוקח את זה צעד אחד קדימה. המטה למען ארץ ישראל פנה לראש הממשלה, לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל המשטרה בדרישה להסיר את המגנומטרים המוצבים בכניסה לכותל המערבי.

"החוק, פסיקות בג"ץ ועיקרון השוויון אוסרים על המשטרה להפלות אנשים בבידוק בכניסה למקום ציבורי. לאור הוראתכם על הסרת המגנומטרים משערי הכניסה של המוסלמים להר הבית, הנכם נדרשים בזאת להורות על הסרת המגנומטרים מיידית משערי הכותל המערבי ומשער הלל, והחלפתם בבידוק חכם בדיוק כמו בשערי הר הבית למוסלמים", לשון המכתב ששלח המטה.

ראשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר להבה בנצי גופשטיין פנו הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמפקד מחוז ירושלים במשטרה בדרישה להסיר את גלאי המתכות גם בשער המוגרבים דרכו נכנסים יהודים להר הבית, בטענה כי אי אפשר להפלות בין יהודים לערבים רק על רקע גזע ודת ולערוך בידוק בגלאי ברזל רק ליהודים.

במכתבם מתבססים אנשי עוצמה על פסיקת בג"ץ לעניין רשימה שערכה המשטרה בזמנו ובה נרשמו פרטי כל יהודי שעלה להר הבית. לאור התנהלות המשטרה בזמנו הוגשה אז עתירה לבג"ץ שקבע שהמשטרה לא תוכל לערוך רשימה רק ליהודים אלא לכלל העולים להר ובעקבות זאת ביטלה המשטרה את רישום העולים ברשימה.

אנשי עוצמה הודיעו כי במידה ודרישתם לא תיענה יעתרו לבג"ץ.

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני החליט הלילה (ב') על הסרת גלאי המתכות מהכניסות להר הבית והחלפתם באמצעי בידוק המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, זאת לפי "המלצת כל גופי הביטחון", כפי שנמסר בהודעת משרד ראש הממשלה. הליך פירוק המגנומטרים החל כבר הלילה. עוד הוחלט כי התוכנית להחלפת המגנומטרים תיושם בפרק זמן של עד שישה חודשים ויוקצבו לה 100 מיליון שקלים.
על פי ההחלטה, עד ליישום התוכנית, המשטרה תתגבר את כוחותיה כדי להבטיח את ביטחון המבקרים בהר הבית. התקציב לתוכנית יגיע בין היתר מקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על פי התוכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים, ועלותה תיקבע על פי המלצת המשטרה.
אם למשהו הייתה אשליה כל שהיא, הפלסטינים המגיעים להר הבית מסרבים להיכנס למתחם ולמסגד אל אקצה על אף שהוסרו גלאי המתכות. חלק מהם אמרו: "לא נסכים להיכנס למסגד עד שיסירו את כל המצלמות. מבחינתנו המאבק יימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר