ינפיקו דו"ח מיוחד

הכניעה הישראלית לא הועילה: "הקבינט המוסלמי" לא מתיר להיכנס להר הבית

הוואקף אף הביע דרישה לפתוח את כל השערים המובילים להר הבית, בעוד שכיום פתוחים 2 שערים למוסלמים ואחד למבקרים. איסור הכניסה נותר - עד לפרסום דו"ח מיוחד (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפגש אנשי הדת המוסלמים הבכירים, היום (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

לאחר ישיבה דחופה של ראשי הוואקף, בכדי להכריע האם לחזור ולהתיר למתפללים מוסלמים להיכנס ולהתפלל במסגדים שעל הר הבית, פורסמה החלטתם להותיר את האיסור על כנו.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית 'זמאן פרס', הדיון בו נטלו חלק המופתי של 'אל אקצא' מוחמד אחמד חוסיין ובכירי דת נוספים, נערך על רקע העסקה בין ישראל לירדן בה נכנעה הראשונה והסירה את המגנומטרים שהוצבו בכניסות להר לאחר הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים, בתמורה לסיום המשבר סביב השגרירות הישראלית בממלכה.

התפרעות הערבים סביב ההר (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

כאמור, בתום הישיבה, נודע כי הווקף המוסלמי קרא למתפללים לא להיכנס למתחם עד להגשת דו"ח ראשוני על המצב בתוך ומחוץ למתחם הר הבית, שיבחן את השינויים שביצעה ישראל במקום. על סמך דו"ח הזה תתקבל ההחלטה הדתית הבאה בענין.

הוואקף אף הביע דרישה לפתוח את כל השערים המובילים להר הבית, בעוד שכיום פתוחים שני שערים בלבד למוסלמים ואחד למבקרים.

המופתי של 'אל אקצא', מוחמד אחמד חוסיין (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

מחר צפויה גם הנהגת הרשות הפלסטינית להתכנס בנידון, וכבר היום אמר סגנו של אבו מאזן, היו"ר, כי הסרת שערי הבידוק המגנטיים בהר הבית היא "תוצאת מאבקם האיתן של תושבי ירושלים נגד הצעדים של ישראל לייהוד האתר הקדוש".

"המאבק חייב את ישראל למצוא חלופות אחרות, בהן הצבת מצלמות, אך ההנהגה הפלסטינית והעם הפלסטיני לא יסכימו לכך". מחר תתכנס הנהגת הרשות לדיון בתגובה הפלסטינית להסרת השערים והכוונה להציב מצלמות בכניסות להר הבית", הוסיף מחמוד אל עאלול בריאיון ל"קול פלסטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר