גבאי קופות הצדקה השתתפו ביום עיון • תיעוד

כמאה גבאי קופות צדקה מכל רחבי הארץ השתתפו ביום העיון השנתי לגבאי הצדקה, בו למדו על חוק רשם העמותות, הוצאת משפחות נזקקות לעבודה ומיצוי הזכויות בביטוח לאומי (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

כמאה גבאי קופות צדקה מכל רחבי הארץ השתתפו ביום העיון השנתי לגבאי הצדקה בארץ הקודש, אשר אורגן ע"י "איגוד קופות הצדקה בארה"ק" בראשות הרב שלמה מונטג, חבר מועצת העיר רחובות מטעם 'דגל התורה' ויו"ר האיגוד.

מטרת הכנס היתה שיתוף פעולה על ידי נציגי כל הקופות השונות בעזרה לנזקקים, בשיקום משפחות וכן במיצוי זכויות.

במהלך המושב הראשון החכים רו"ח גלבוע וייספיש את המשתתפים בנבכי חוק רשם העמותות ובניהול תקין וראוי של העמותות, מתוך הבנה שכל עמותה ראויה וצריכה לקבל אישור להכרה כמוסד ציבורי לעניין תרומות, סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

בדבריו הסביר כי לפי החוק הקיים אין צורך בהמתנה של שנתיים פעילות לפני קבלת האישור אלא ניתן לבצע זאת אף כחצי שנה מיום פתיחת העמותה בתנאים שונים. כמו כן הדגיש את חשיבות ההתנהלות בשקיפות להגדלת התרומות לסיוע לציבור הרחב.

הרב יצחק טרכטנגוט שיזם ותיכנן את הפעילות להצלת משפחות ע"י מציאת מקום עבודה מתאים, הרחיב ופירט את עיקרי התכנית שבמסגרתה תומכות המבינות היטב את הנסיבות האישיות של כל נתמכת, מלוות אותן לאורך הדרך עד ליציאה למעגל העבודה והגדלת הכנסות משפחתן. עוד ציין כי יש כוונה להרחבת הפעילות עם קופות הצדקה המקומיות ברחבי הארץ.

לאחר מכן עלה דוד חזן מנהל תכנית 'ריסטארט להצלחה' אשר ניתח בפני המשתתפים את המורכבות של כל משפחה הפונה לעזרה ואת הרגישות בטיפול בכל פניה וכיצד ניתן לסייע לה להתרומם ממצבה ע"י תכנית לטווח ארוך ולהופכה מנתמכת לעומדת בזכות עצמה.

לאחר ארוחת הערב, הוזמן אליהו ארואס, מנכ"ל נדרים פלוס, שתחת ידיו יצא אחד המיזמים אשר שינו את פני קופות הצדקה, כאשר בכל מוסד ציבורי בכל מקום בארץ מותקן מכשיר לסליקת אשראי לתרומות עבור בתי הכנסת וקופות הצדקה. בדבריו הרחיב על חשיבות ביטחון המידע הנמצא בידי הקופות והתגוננות מפני מתקפות האקרים ודומיהם. כן הציג פיתוחים לתועלת הקופות המאפשרים חיסכון בזמן והתמקדות בעשייה למען הכלל והכל ללא תשלום.

למושב הסיום הוזמן הרב שלמה גולדנטל, מנהל הלשכה לפניות הציבור בדגל התורה, שהרצה בפני הנוכחים בנושא מיצוי זכויות בביטוח הלאומי ובשאר משרדי הממשלה על מנת שנציגי הקופות יוכלו לסייע למשפחות הנתמכות לקבל את המגיע להם מרשויות הממשלה. בדבריו הדגיש את הצורך לעמוד על כל נושא ולהגיש בקשות על הקטנות כגדולות מכיון שחלק ניכר מהמשפחות הנזקקות זכאיות לסיוע מהמדינה ואינן יודעות על כך. בסוף דבריו התנהל שו"ת בנושא מיצוי זכויות במהלכו הוענקו כלים רבים לסיוע.

במהלך הכנס יצאו לדרך מספר פרוייקטים יחודים בעניני רווחה בין נציגי הקופות השונות לטובת הציבור ולרווחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר