הרחפן המתאבד: הלהיט הצבאי הישראלי החדש

בתעשייה האווירית פיתחו רחפנים מיוחדים החמושים ברימוני רסס ויכולים להתאבד על מטרה קטנה ומהירה בתוך שטח בנוי וצפוף. הרחפנים מרחפים זמן רב באוויר עד לפקודה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המזל"ט המתאבד (צילום: התעשייה האווירית)

פיתוח חדש של התעשייה האווירית הישראלית מאפשר לחימה יעילה יותר בשטח בנוי וצפוף מבלי לסכן את החיילים. מדובר ברחפנים שמתבייתים על מטרה ו"מתאבדים" עליה גם בתוך שטח סגור ובמהירות רבה.

הרחפנים המיוצרים הם קטנים וחמושים בשני רימוני רסס. לוחם חי"ר נושא על גבו בתיק נשיאה מיוחד שני כלים כאלו - שני רחפנים שיוכל לשגר לעבר מטרה בשדה הקרב. הרחפנים מרחפים מעל למטרה למשך זמן רב יחסית - ובהינתן הפקודה, יוצאים להשמידה. זה יעיל למשל במקרה של מחבלים שנמלטים בסמטה צרה או של צלף שמציץ מחלון ויש צורך לחסלו מבלי לסכן את הכוחות. במידה ולא הייתה פגיעה, ניתן להשיב את הרחפן, להחליף סוללה - ולהוציאו שוב אל הדרך.

"עיקר הגדולה של הנשק הזה זו היכולת למצוא ולתקוף מטרות שזמן החיות שלהם הוא מאוד מאוד קצר", מספר א' מהתעשייה האווירית. על פי הדיווחים את הגדולה הזו מבינים גם בצבאות לא מעטים בעולם, שנציגיהם מגיעים לישראל על מנת להתרשם מהפיתוח המשוכלל - וגם לרכוש אותו.

על פי פרסומים זרים, הרחפן המתאבד כבר פועל בשטח: צבא אזרבייג'ן כבר עשה בו שימוש נגד ארמניה במלחמה בין שתי המדינות, מה שהוביל לאבידות לא מעטות בקרב הארמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר