פרסום ראשון

עוד עזיבה מ"קול ברמה": הרב אופיר מלכה עובר ל"קול חי"

אחרי 7 שנים ברציפות ב'קול ברמה': הגאון רבי אופיר מלכה, ראש בית ההוראה ובית הדין 'שערי הלכה ומשפט', הודיע כי הוא עוזב את התחנה לטובת הרדיו המתחרה 'קול חי'. ל"כיכר השבת" נודע: הסיבה למעבר - בקשה של נשיא המועצת חכם שלום כהן לא לשדר ולחזק את קול ברמה (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אופיר מלכה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מכה קשה לקול ברמה: הגאון רבי אופיר מלכה, ראש בית ההוראה ובית הדין 'שערי הלכה ומשפט', מחבר הספרים "הליכות שבת" ו"הליכות מועד" וחתנו של חבר מועצת החכמים הגאון רבי ראובן אלבז, הודיע היום (שלישי) כי הוא עוזב את תחנת הרדיו 'קול ברמה' לטובת תחנת הרדיו 'קול חי' - כך נודע ל"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי מי שבין היתר היה מעורב בנושא, הוא נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ששיגר מכתב לרב מלכה בבקשה שיעבור ל'קול חי'.

בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בנושא, וביממה האחרונה נחתם הסכם בין הרב לתחנת הרדיו 'קול חי'. יצוין, כי מדובר בטלטלה תורנית בערוצי הרדיו החרדים, שכן תוכניתו של הרב מלכה נחשבת לתוכנית הפופולרית ביותר בתחום ההלכה ושודרה ב"קול ברמה" במשך 7 שנים ברציפות כולל חידון ההלכה העולמי ששבר שיא האזנה.

כאמור, הרב מלכה חתם בימים האחרונים עם רדיו 'קול חי', שם יחל לשדר את תוכניתו התורנית - שאלות ותשובות בהלכה.

ברדיו 'קול חי' אישרו את הפרטים ל"כיכר השבת" והוסיפו: "אנו מקדמים בברכה את בואו של הרב מלכה למשפחת קול חי. בעז"ה הרב יצטרף לצוות הרבנים המובילים, המביאים בקול חי את דבר ה' לעם ישראל". ברדיו 'קול ברמה' נמסר נמשיך לעמוד בלחצים לטובת המאזינים היודעים להבדיל בין טוב לרע אמת ושקר.

יצוין, כי הגר"א מלכה נחשב עד היום לקלף האחרון של 'קול ברמה'' במסגרת המאבק מול "קול חי", בפרט בתוך הציבור הספרדי. הרב מלכה מצטרף לעזיבת הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, ולבכירי המגישים בתחנה בהם מרדכי לביא, אבי מימרן, יעקב ריבלין ואבי בלום.

הרב מלכה הקפיד מאוד לאורך התקופה האחרונה לעשות הכל כדי להימנע מעזיבת התחנה ולהמשיך להפיץ תורה אך כנראה לאחרונה התרחשו אירועים שהכריעו את הכף וגרמו לרב מלכה להצטרף לרבנים ושדרנים שעזבו את התחנה.

בנוסף, הפרישה מגיעה לאחר שגם חבר מועצת חכמי התורה הגאון חכם שמעון בעדני, שנחשב לתומך הבכיר ביותר בתחנה ונלחם עבורה בתקופות הקשות שלה, יצא חוצץ נגד הרדיו בצורה חריפה והודיע בשידור חי כי הוא מסיר את האחריות מהתחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר