המשפחה זועמת

בסוכת האבלים בירדן: המנחמים דורכים על דגל ישראל

משפחת המחבל שנורה בידי המאבטח בשגרירות ישראל לאחר שדקר אותו, ציירה על רצפת סוכת האבלים דגל ישראל. אביו טען כי הוא ויתר על עונש תמורת הסרת המגנומטרים (ערבים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

זכרייא אל-ג'וואודה, אביו של מוחמד אל-ג'וואודה בן ה-17, המחבל הירדני שנהרג בתקרית בשגרירות ישראל במדינה, אמר בעיתון הירדני "א-רד" שמתפרסם הבוקר (רביעי), כי נפגש עם שר הפנים הירדני, ראלב א-זועבי, והדגיש בפניו כי יוותר על "כל הזכויות שלו בעניינו של בנו" תמורת הסדר פוליטי, שיוביל להסרת המגנומטרים בכניסות למסגד אל-אקצה, או שבמסגרתו ישוחררו 16 אסירים ירדנים שנמצאים בבתי הכלא של ישראל.

האב כיוון לכך שיסיר את דרישתו לחקור את המאבטח הישראלי שירה בבנו ובמחבל נוסף ביום ראשון, זאת למרות שלדרישתו זו אין שום משמעות מעשית שכן בכל מקרה המאבטח ייחקר בידי ישראל על פי אמנת וינה והממצאים יועברו לידי הירדנים.

בינתיים, קרוביו של ההרוג הירדני ציירו בפתח סוכת האבלים את דגל ישראל כדי שהמבקרים ידרכו עליו כשהם דורשים שהמאבטח ייענש בעונש מוות על הירי במחבל שלטענתם כלל לא ידע שהוא מגיע ללקוח ישראלי.

לפי האב, הפגישה נערכה ביום שני בערב בבניין משרד הפנים, ובמהלכה הבטיח לו שר הפנים להעביר את בקשתו לגורמים הבכירים ביותר בדרג המדיני. לטענתו, השר אמר לו כי פורסמה הנחיה לאסור את יציאתו מהמדינה של איש הביטחון בכל דרך. "הופתעתי מהפרסום שלפיו צוות השגרירות כולל הרוצח יצאו מהמדינה כמה שעות אחרי הפגישה".

האב מתח ביקורת חריפה על הסרטון שתיעד את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם איש הביטחון, ואמר כי מדובר בהתגרות: "נתניהו טפח על כתפו של הרוצח, לא ניכרו עליו שום סימני אלימות שמראים שהוא נדקר". האב הפציר במנגנוני הביטחון והממשלה לעדכן אותו בפרטי החקירה. לדבריו גם הנהג שעובד אצלו והיה עד לתקרית וגם השומר של הבניין עדיין נחקרים.

נתניהו והמאבטח, צילום: חיים צח לע"מ

בירדן מתעקשים בניגוד לדברי נתניהו, כי החזרת המאבטח הייתה חלק מעסקה לפיה ישראל תסיר את המגנומטרים בתמורה לשחרורו של המאבטח.

העיתון הירדני "א-דוסתור" ציטט הבוקר גורמים ממשלתיים בכירים שאמרו כי ירדן העבירה לישראל מסר, ולפיו היא דבקה בכך שהמצב במסגד אל-אקצה יחזור לקדמותו, קרי למצב שהיה לפני 14 ביולי. דרישה זו עולה בקנה אחד עם דרישתם של אבו מאזן והווקף.

הגורמים העריכו כי הפתרון קרוב בהתאם ליסודות שירדן התעקשה עליהם - ביטול הצעדים האחרונים של ישראל והחזרת המצב לקדמותו. הם "משוכנעים שהמאמצים של ירדן יצליחו לגרום לישראל לחזור בה מכל הצעדים שנקטה כדי לגבש פתרון למשבר. ישראל יודעת שירדן מתעקשת על כך ודבקה בתנאים אלה, ואין שום ויתור מצדה ולו במילימטר".

‏בינתיים, הבית הלבן בירך את ישראל על הסרת גלאי המתכות מהר הבית: ארצות הברית מצדיעה למאמצים לשמירה על הביטחון תוך הורדת מפלס המתיחות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר