השמירה על ערכי המשפחה

הרבנים חיזקו את איילת שקד וזכו למתקפה מצד יאיר לפיד

רבני הציונות הדתית יצאו במכתב חיזוק לשרה איילת שקד במאבקה למען שמירה על ערכי המשפחה. בתגובה, ח"כ לפיד יצא במתקפה נגדם • גורמים בציונות הדתית: "שלא יטיף מוסר לרבנים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שקד ולפיד (צילום: יונתן זינדל - פלטש 90)

בשבועות האחרונים מתחולל מאבק ערכי במדינת ישראל סביב סוגיית אישור חוק שיאפשר רק להורים של משפחה נורמטיבית לאמץ ילדים.

בעקבות כך התעוררה סערה כאשר ארגונים אנטי דתיים המזוהים עם פגיעה בערכי המשפחה מחו על החוק וביקשו לשנותו כך שגם זוגות הנמנים על כל מיני אגודות וארגונים יוכלו לאמץ ילדים.

כעת המאבק הגיע גם למישור הרבני והפוליטי כאשר הבוקר (רביעי) פרסמו בכירי הרבנים בציונות הדתית מכתב חיזוק לשרת המשפטים איילת שקד על עמידתה לצד ערכי המשפחה ומנגד תקף אותם בחריפות רבה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

יו"ר הבית היהודי במתקפה פומבית נגד יאיר לפיד (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

במכתבם כותבים הרבנים: "בימים אלה בהם עולים קולות המבקשים לשנות את מנהג המדינה באופן המנוגד למוסר תורתנו הקדושה, אנו מחזקים את ידיה של שרת המשפטים איילת שקד על שמירתה את ערכי ישראל ועל עמידתה האיתנה לשמירת התא המשפחתי המסורתי והערכי, כראוי לנציגת המפלגה הציונית דתית בכנסת ישראל".

הרבנים מוסיפים וכותבים כי "תורתנו הקדושה מהווה מגדלור ומצפן מוסרי לעם ישראל ולעולם כולו ועל כן ראוי שבמדינת ישראל נעמוד על המשמר לחיזוק ערכי המשפחה ושמירת המרחב הציבורי המכבד את ערכי היהדות. יש לחזק את כלל נבחרי הציבור הפועלים בדרך זו".

על המכתב הנדיר חתומים בין היתר הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב אליעזר ולדמן, הרב חיים שטיינר, הרב דוד חי הכהן, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב אליהו רחמים זייני, הרב יהושוע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב דני איזק, הרב אלי סדן , הרב דוד פנדל, הרב חיים גנץ, הרב חננאל אתרוג, הרב יהושע מרדכי שמידט, הרב שלמה לוי, הרב אביהוא פישפדר, הרב אהד קרקובר, הרב אייל גריינר, הרב איל יעקובוביץ.

במקביל, כאמור, פרסם יו''ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בטוויטר תגובה זועמת לפיה, בה כתב בין היתר כי "מכתב הרבנים על זכויות אימוץ הוא קריאה למלחמת אחים ופירוש מעוות ל'אהבת לרעך כמוך'".

גורמים בציונות הדתית מביעים זעם על דבריו של לפיד וטוענים כי "הוא רואה בעצמו סמכות היכולה לצאת חוצץ נגד מנהיגים רוחניים וראשי ישיבות ההוגים בתורה תוך שהוא מנסה ללמד אותם מה פירוש המילים ואהבת לרעך כמוך. מי שגורם מידי יום לפילוג ולשיסוי בעם ישראל שלא יטיף מוסר לרבנים כיצד לפעול".

מכתב הרבנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר