חברת החשמל קיזזה מיליוני שקלים לעובדים

חברת החשמל קיזזה בימים האחרונים מיליוני שקלים במצטבר משכרם של העובדים ששבתו במהלך החודשים יוני ויולי באישור הממונה על השכר במשרד האוצר (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הנהלת חברת החשמל קיזזה בימים האחרונים מיליוני שקלים במצטבר משכרם של העובדים ששבתו במהלך החודשים יוני ויולי. הקיזוז מגיע לאחר קבלת אישור מהממונה על השכר במשרד האוצר ערן יעקב, שטען שהמדיניות החדשה שלו היא ש"אין שביתות לוקסוס" לא בחברת החשמל, לא בנמלים ולא בחברה ממשלתית אחרת.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', בתקופה הקרובה תבדוק החברה האם יש לבצע קיזוז שני על פרמיות שונות, שאינן מועברות בשכר השוטף אלא רק בחודש העוקב.

הפחתת השכר מגיעה לאחר התערבות של רשות החברות הממשלתיות. מחברת החשמל סירבו להתייחס לגובה הקיזוז ומסרו בתגובה ש"ההפחתות בוצעו במשכורת האחרונה בתאום עם הממונה על השכר באוצר".

בתוך כך, הנהלת החברה יחד עם בכירי ההסתדרות קבעו את השבוע השני של אוגוסט כמועד לתחילת שיחות הרפורמה בין הצדדים כפי שסוכם עם סיום העיצומים בחברה. אתמול נחשף ב'כלכליסט' כי במסגרת הרפורמה, עד 2028 היא תפסיק לייצר חשמל, ותעסוק בניהול המערכת הארצית, ההולכה והחלוקה של החשמל שייוצר בידי יצרנים פרטיים. מספר העובדים שיפרשו יגיע עד 4,500 איש ועובדי החברה נאבקים כדי להקטין את רוע הגזירה.

כזכור, בחודש הקרוב יקבלו הלקוחות חשבונות כפולים וגבוהים למדיי בשל חודשי הקיץ, תשלום על 4 החודשים האחרונים בשל החשבוניות שלא נשלחו ללקוחות על ידי העובדים ששבתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר