תיעוד מיוחד

הקושיא והטיול: הצצה לנופש האדמו"ר מסאטמר • צפו

האדמו"ר מסאטמר יצא למנוחה של שלושה שבועות בעיר הנופש בעטלם במדינת ניו המפשייר, לא לפני שהותיר קושיא בסוגיה הנלמדת • בפנים: הקושיה והצצה לנופש (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: האחים לנטשעבסקי ואברומי ברגר)

כנהוג בחצרות האדמו"רים לצאת בימים אלו למנוחה יצא גם האדמו"ר מסאטמר למנוחה של שלושה שבועות בעיר הנופש בעטלם במדינת ניו המפשייר.

האדמו"ר שמשמש גם כראש ישיבת סאטמר בקרית יואל הגיע לפני יציאתו להיכל הישיבה שם השאיר לבחורים קושיא בסוגיא הנלמדת בימים אלו בהיכל הישיבה.

הקושיא התפרסמה בהיכלי התורה ברחבי ארה"ב, אברכים בהיכלי הכוללים מתייגעים למצוא את התירוץ הנכון, בהיכלי הישיבות הבחורים מתפלפלים בקושיא ואלפי בני תורה שולחים את תשובותיהם לאדמו"ר מסאטמר בפקס מיוחד או על ידי הדואר, כשהתשובות יודפסו בספר מיוחד שיצא לאור לקראת השנה החדשה.

השנה גם הוחלט שבכל שבוע הבחורים בישיבה שיכתבו תשובה על קושיית האדמו"ר יזכו לשבות במחיצת האדמו"ר והם יעבירו לידו את התשובה וילבנו עם האדמו"ר את הסוגיא.

בשבת האחרונה חל היארצייט של ראש השלשלת לבית סיגוט סאטמאר, בעל ה'ישמח משה' זצ"ל. האדמו"ר ערך את שולחן הטהור בליל שב"ק וירד לפני התיבה בתפילות שבת וערך סעודת מלוה מלכה.

בכל יום אחרי תפילת שחרית חוזר האדמו"ר לביתו שם יושב ללמוד עם החברותא הרה"ג ר' יעקב אלי' אונסדפר.

לאחר מכן יוצא האדמו"ר כשהוא מלווה בשוהים במקום, לטיול בין ההרים והגבעות כאשר על הדרך האדמו"ר מספר סיפורים וזכרונות ודברי השקפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר