סיום מושב הקיץ • ראיון

איציק כהן: אין סימן ל'יום שאחרי' בש"ס; סקרים זה מצב רוח

סגן שר האוצר איציק כהן מסכם בראיון ל'כיכר בכנסת' את הישגיו במושב הקיץ האחרון, מדבר על יחסיו עם כחלון מחד וגפני מאידך, על המצב בש"ס, הסקרים והכותרות על "היום שאחרי" • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

ראיון: סגן שר האוצר יצחק כהן מתייחס בראיון ל"כיכר בכנסת" להישגים שלו במושב הקיץ, ליחסים עם שר האוצר משה כחלון והטענות כי הוא נאמן לו יותר מאשר למפלגות החרדיות, לכותרות סביב ביטול גזירות לפיד-בנט ולסקרים הלא מחמיאים לש"ס.

מסיימים את מושב הקיץ, אתה יוצא מהכנסת עם הישגים?

"כן, ברוך השם. אבל אף פעם זה לא מספיק. צריך לשאוף קדימה. אני מחזיק ברשימה גדולה של הישגים לעולם התורה ולציבור הכללי. זו עבודה צוות של כולם ואני אחד השותפים בהישגים הגדולים האלה".

היו בהתחלה שלא הבינו מדוע ש"ס מבקשת סגן שר במשרד האוצר, היום אתה יכול לומר שהבחירה באוצר הייתה נכונה?

"תשאל את אחרים, לא אותי. אני חושב שהתוצאות מדברות בעד עצמם. גם ניהול הכלכלה יחד עם ידידי השר משה כחלון שיש לנו עבודת צוות מדהימה. אני חושב שכן, הביאה הרבה תועלת לעם ישראל".

במושב החולף סיימתם לבטל את גזירות לפיד-בנט, אתה חושב שהיה נכון להתגאות בכך, לנופף בזה?

"להתגאות זה אף פעם לא טוב. זה שלילי. לנופף זה לא תכלית העבודה. לעשות דברים ולהתקדם קדימה ולהצליח. הכותרות אכן מזיקות. אולי זה עושה נחת רוח למישהו אבל זה מזיק".

"מערכות החינוך עברו מהפך אחרי משבר נורא", מספר סגן שר האוצר, "משבר נורא שהם היו".

סגן שר האוצר בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

לא מעט פעמים היה ניתן לשמוע טענות, במיוחד מהצד של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, כי איציק כהן נאמן יותר למשה כחלון מאשר למפלגות החרדיות. כהן מגיב לכך: "לא היה ולא נברא. שטויות. לא רוצה להתייחס לזה, זה בא מזוויות שאני לא עסוק בהם".

כשמדברים עם כהן על היחסים עם משה גפני, יחסים מתוחים במיוחד, הוא מסרב לדבר ומגיב: "היחסים שלי טובים עם כולם. אני לא הרגשתי שום מתיחות. מתיחות, גאווה ושחצנות זה לא תכלית העבודה".

תגיד, מה קורה בש"ס?

"תראה", פותח כהן, "אני רוצה להסביר לך: ש"ס הוקמה על יסודות של קדושה וטהרה. מי שיצק את היסודות זה היה מרן הרב עובדיה יוסף. היום יש לנו את מרן חכם שלום כהן וחברי המועצת. ש"ס זו לא תנועה שקמה ונעלמת, ש"ס היא תנועה שהיא צורך אמיתי לציבור שרוצה את התנועה הזאת".

כשאתה מדבר על הצורך בש"ס אני נזכר בסקרים שש"ס עומדת בהם על חמישה מנדטים...

"סקרים זה דבר של מצב רוח, הוא לא מדעי. אותי למשל לא שאלו מעולם בסקרים. לא יודע מה השיטה. נעים להתבשם בסקרים כשהם טובים".

איציק כהן עם השר משה כחלון (יונתן זינדל, פלאש 90)

כהן ממשיך לא להתרגש מהסקרים ומצהיר: "הבסיס האיתן של ש"ס הוא לא פחות משבעה - שמונה מנדטים, הגרעין הקשה, הבטוח, עליו הוקמה ש"ס. אז בוא, אני לא מציע לאף אחד לקבל החלטות מהסקרים".

ניסינו לשאול את איציק כהן על הכותרות סביב אריה דרעי ו"היום שאחרי" בישראל היום, הוא מסרב: "לא תכניס אותי לשם. בישיבת סיעה האחרונה לא ראיתי שום סימן לכותרות האלה, אריה דרעי ניהל אותה בגאון".

בכל ערב בחירות עולות הטענות שהגיע הזמן לרענן את רשימת ש"ס לכנסת, להחליף את הוותיקים בצעירים, כהן לא מודאג: "אתה שואל שאלה שבכלל לא מונחת על שולחנם של חברי הכנסת. זו שאלה שצריך לשאול את חכם שלום כהן שמנהל את התנועה. אותי השאלה הזו אף פעם לא העסיקה וגם לא תעסיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר