הסיום המרגש

הגרב"מ אזרחי תבע, הנער המתחזק התאמץ - והצליח

בשיאו של ביקור הנערים המתחזקים אצל הגרב"מ אזרחי, תבע ראש הישיבה מאחד הנערים לסיים מסכת - נגד כל הסיכויים. כעשרה חודשים לאחר מכן נערך הסיום המרגש (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיום המסכת של רון שובל (באדיבות המצלם)

לפני כעשרה חודשים, במהלך ימי הרחמים והסליחות, הגיעו כחמישים נערים מהמדרשה לנוער של 'לב לאחים' בזכרון יעקב לסיור חיזוק והכנה לקראת הימים הנוראים בירושלים, כאשר לחלקם הגדול הייתה זו השנה הראשונה ששמרו את ימי הדין כהלכתם.

שיאו של הסיור, שפורסם בהרחבה ב"כיכר השבת", היה ביקורם של הנערים בישיבת "עטרת ישראל" וכניסתם אל ראש הישיבה, חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, לשיחת חיזוק מיוחדת במעונו, כאשר לאחר מכן רכז אזור הצפון הרב מנחם קפלן הציג בפני ראש הישיבה שאלות שהעלו הנערים ורבים מהם מתארים בפני ראש הישיבה את ההתמודדיות בדרכם החדשה.

"אמא רוצה מה שהבן שלה רוצה". הנערים במעונו של הגרב"מ אזרחי (באדיבות המצלם)

ראש הישיבה הקדיש לנערים זמן רב בחביבות עצומה והשיב לשאלותיהם בסבלנות, בעצה ובהכוונה. בשלב מסוים הציג רכז לב לאחים בזכרון יעקב, הרב דוד ברנס, שאלה של נער חילוני בן 17 בשם רון שובל, אשר תיאר קשיים וניסיונות רבים למרות רצונו להתמיד בלימוד רצוף במדרשה.

להפתעת הנוכחים, הורה לו הגרב"מ: "אני בטוח שכאשר תצליח לסיים מסכת תרגיש טעם בלתי נשכח שייתן לך כוחות הלאה".

השואל התפלא, והנוכחים והנער הסבירו לראש הישיבה כי מדובר בנער בתחילת הדרך ומרחק רב שורר בינו לבין יכולת להקיף סוגיה פשוטה, והוא מבקש עצה שתועיל לו בשלב זה בלבד. אבל ראש הישיבה חזר ותבע שוב: "תשאף לזה ובעזרת השם תצליח לסיים מסכת".

הנערים במעונו של הגרב"מ אזרחי (באדיבות המצלם)

הדברים המחזקים נפלו על אזניים כרויות. יחד עם חברותא צמודה במדרשה, החליט שובל לקחת כמשימה את מסכת תענית. כנגד כל הסיכויים, הוא התאמץ ואכן הצליח להתמיד בלימוד המשותף, כאשר בשבוע האחרון נערך בזכרון יעקב סיום מרגש במיוחד של הנער שזכה להכוונה שהוכיחה את עצמה.

"המסכת נתנה כוח, החברותא נתן כוח, והרבה עזרה משמים הייתה, אבל את הביקור המחזק ואת דברי הרב אזרחי שעמדו לנגד עיניי - לא אשכח", סיפר שובל לחבריו במעמד המרגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר