אאא

כיכר השבת בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במדריך מיוחד לבטיחות  בדרכים בכל נסיעה ברכב בכלל, ובבין הזמנים בפרט.

הורים - תקדישו כמה דקות,  תעברו עליו יחד עם  הילד לפני שהוא יוצא עם חברים. נכון, זה יכול להיות מייגע, הם כבר בחורים מבוגרים, כבר בישיבות, וזו אולי לא הפעם הראשונה שהם לוקחים את הרכב לטיול, והכללים כל כך ברורים לכולם שלפעמים נדמה שלא צריך להזכיר אותם. אבל חשוב תמיד לחזור עליהם שוב ושוב

מה לא נעשה כדי שילדינו, הנהגים הצעירים, יחזרו הביתה בשלום יחד עם כל החברים בריאים ושלמים שימשיכו בישיבה? 

1. לא מדברים ולא שולחים הודעות בנהיגה

תאונות דרכים רבות נגרמות עכב היסח דעת - דיבור בטלפון הנייד, שליחת הודעת sms.

גם אם אתם חושבים שאתם זהירים, שרק לשנייה  תצליחו להוריד  את הראש למטה ואז להמשיך בנהיגה, המציאות מוכיחה אחרת.  תאונות דרכים קטלניות נגרמות בשל היסח דעת של שניות.

לכן, לא מורידים את העיניים מהכביש, לא מורידים את הידיים מההגה, ומפנים את כל תשומת הלב לנהיגה. חייהם של היושבים ברכב איתך תלויים בכך, חייהם של הנוסעים ברכבים אחרים לידך תלויים בכך, וכמובן החיים שלך עצמם.

יש לך שיחה חשובה? חייב לשלוח הודעה? חפש מקום בטוח ומסודר לעצור בו (לא בצד הכביש!) ורק אז תענה לשיחה או תשלח את ההודעה. אף שיחה או הודעה לא שוות חיים. בטוח.

2. חגורות בטיחות - שמים וזהו, בלי לשאול שאלות

החבר מאחור לא רוצה לחגור? חם מדי ולא נוח? אתה רק רוצה להוריד לרגע את החגורה בשביל לקחת משהו? בשום פנים ואופן.

הכלל הוא מאד פשוט: לא נוסעים לפני שכולם חגורים, מלפנים ומאחור, והחגורה נשארת עליכם במהלך כל הנסיעה.

נוסע רוצה להצטרף אליכם אבל אין חגורת בטיחות נוספת ברכב בשבילו? הוא לא עולה! לא מסיעים נוסעים במספר העולה על חגורות הבטיחות ברכב.

חגורות בטיחות מצילות חיים. מקפידים שכל יושבי הרכב חגורים בכל נסיעה – בעיר ומחוץ לעיר, מלפנים ומאחור.  

3. אתה מתחיל להיות עייף? תעצור להתרענן

אחרי יום ארוך, במיוחד בטיולים בימי הקיץ, מתעייפים מהר יותר. זה ברור ומאד מובן. 

אבל כאשר אתה על ההגה, העייפות הזו  , יכולה להפוך את החיים שלך ברגע. תרתי משמע. 

נהיגה במצב עייפות מסוכנת, היא משפיעה על הריכוז, על מהירות התגובה ותשומת הלב לכל מה שנעשה בכביש בזמן הנסיעה.

לפני שיוצאים לנסיעה ארוכה, תכננו את המסלול כך שיכלול מקומות למנוחה ועצירה בטוחה בדרך. מומלץ להצטייד בקפה ולהימנע מנהיגה בשעות הלילה.

אם בכל זאת אתה מרגיש שאתה עייף מידי – התחלף עם נהג אחר. אם עייפים – לא נוהגים! 

4. גם אם ממהרים להגיע - רק במהירות המותרת

מהירות מופרזת הינה אחת הסיבות המרכזיות לאיבוד שליטה על הרכב ולתאונות דרכים קטלניות. לכן – יש לנסוע על פי המהירות המותרת בחוק ובהתאם לתנאי הדרך. 

5. חייבים לעצור באמצע הנסיעה? רק לפי כללי הבטיחות

לא עוצרים, פשוט לא עוצרים, בשול הדרך אלא במקרה של תקלה ברכב שאינה מאפשרת את המשך הנסיעה. העצירה בשול הדרך מסכנת את הנהג, את יושבי הרכב, ואת משתמשי הדרך האחרים.

במקרה של תקלה ברכב יש לעצור רחוק ככל האפשר מהכביש, להדליק אורות מצוקה, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, להתרחק אל מעבר למעקה הבטיחות אם יש, ולהתקשר למוקד החירום.

התורה נקנית בסימנים: תזכרו תמיד שאתם צריכים לשמור על המשפחה וככה תזכרו את כללי הבטיחות: מ - מהירות, ש - שול הדרך, פ - פלאפון, ח- חגורת בטיחות, ה- התרעננות.

ובקצרה: לא נוסעים במהירות מעל המותר, לא עוצרים בשול הדרך אלא בתקלה בלבד ולפי כללי הבטיחות, לא מדברים בפלאפון בנסיעה, תמיד שמים חגורת בטיחות, ואם עייפים עוצרים להתרעננות.

למידע נוסף וכל מה שצריך לדעת: הכנסו לאתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים | לחצו כאן