אאא

יוזמה מהפכנית שנועדה להפחית את רמת זיהום האוויר בממלכה הבריטית, תוביל בתוך שנים לא רבות להורדת כל כלי הרכב המונעים על בנזין וסולר. בהצעת החוק שעלתה בממשלה העלו המחוקקים את הנתונים המדאיגים אודות מצב זיהום האוויר הגובר במדינה. לדבריהם, זה הסיכון הגדול ביותר לבריאות הציבור בממלכה - כמידי שנה מתים כ-40,000 אנשים כתוצאה מזיהום האוויר, ובנוסף לכך כ-2.7 מיליארד דולרים יורדים לטמיון כל שנה בעקבות אובדן פריון עבודה.

יישור קו עם ממשלת צרפת הוביל להחלטה לאסור את מכירת הרכבים המזהמים, ביניהם גם כלי רכב היברדים עם הנעה משולבת.

הצעה שעלתה קודם לכן בעניין נפלה מאחר והממשלה רצתה להימנע מהטלת קנסות, לפי ההצעה שנפלה יושתו מיסים גבוהים על כלי רכב שייכנסו לאזורי אוויר נקי (CAZ) מוכרזים. "אנחנו מספקים למועצות מקומיות מימון חדש להאיץ פיתוח של תוכניות מקומיות, כחלק מתוכנית של 3 מיליארד דולר לנקות את האוויר סביב הכבישים".

פרופסור דיוויד ביילי, מומחה לתעשיית הרכב באוניברסיטת אסטון, אמר: "לוח הזמנים מספיק ארוך כדי שאפשר יהיה לקחת אותו ברצינות. אם זה ייאכף זה יהיה איתות ברור מאוד ליצרנים ולצרכנים לגבי הכיוון של כלי רכב ורבים יאיצו את המעבר לכלי רכב חשמליים".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אך ישנם כאלה שחושבים שהתוכנית כפי שהיא, אינה עונה על הצורך בשינוי מיידי בנושא מנהלת קמפיין אוויר נקי בגרינפיס עריבה חמיד אמרה: "בית המשפט קבע באופן ברור כי הממשלה חייבית להפחית את זיהום האוויר הרעיל בבריטניה בזמן הקצר ביותר האפשרי, והתוכנית הזו רחוקה מזה מרחק רב".

ולצידה גם ראש עיריית לונדון סאדיק קאן קרא להטיל מגבלות מחמירות כבר עכשיו כדי לבלום את זיהום האוויר, שגורם למותם של 9,000 אנשים בבירה מדי שנה.

בכיר בעיריית לונדון הביע ספקות  לגבי יישומה של התוכנית הממשלתית, ואמר כי יש צורך דחוף בתוכנית לגריטת מכוניות דיזל.