המוסלמים חגגו ברחובות

אמצע הלילה: ישראל הסירה את אמצעי הבידוק בהר הבית

כניעה או החלטה מושכלת? ישראל הסירה הלילה את כל אמצעי הבידוק בדרכים המובילות להר הבית, כולל הגשרים עליהם הוצבו מצלמות שהוסרו כבר ביום שלישי. המוסלמים יצאו לחגוג ברחובות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית, מתוך ynet)

התקפלות מוחלטת? ישראל הסירה הלילה (חמישי) את כל אמצעי הביטחון שהציבה בהר הבית לאחר הפיגוע לפני כשבועיים שבו נרצו שני שוטרים. המשטרה פירקה גם את "גשרי המצלמות" שהוצבו בשבוע שעבר בעקבות ההתנגדות למגנומטרים. כמו כן, פורקו גם הגדרות שהוצבו בכניסות היכן שהיו המגנומטרים שגם הם פורקו מוקדם יותר השבוע. לאחר הפירוק.

אם למשהו היה ספק כיצד רואים את ההחלטה ברחוב הפלסטיני, עשרות צעירים חגגו במזרח ירושלים והתושבים המוסלמים חילקו ממתקים ברחובות.

בפתח ובחמאס חגגו את הסרת אמצעי הביטחון בהר הביץ בהודעת ארגון הפתח נאמר כי הניצחון באל-אקצה הגיע "בזכות הגיבורים הפלסטינים בירושלים ובזכות ההנהגה הפוליטית שבראשה עומדים אבו מאזן ותנועת פתח".

גם החמאס בירך על הסרת כל אמצעי הביטחון ואמר כי "העם שלנו השיג ניצחון היסטורי על ישראל, על צבאה ועל ממשלתה".

(צילום: תקשורת ערבית, מתוך ynet)

גשר המצלמות פורק לאחר שהמצלמות הוסרו ממנו כבר ביום שלישי בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. לאחר הסרת המתקנים הוחלט כי התפילה הראשונה שנערכת לפנות בוקר עדיין תתקיים בשער האריות ולא במסגד אל-אקצה.

בשעות הבוקר יתכנסו מנהיגים מוסלמים ואנשי ווקף בלשכתו של אבו מאזן לישיבה שבה יוחלט אם להחזיר את המצב לקדמותו ולקרוא למתפללים לשוב למסגד, או להמשיך במאבק. לאורך כל תקופת המשבר הרשות הפלסטינית והווקף דרשה מישראל להשיב את המצב בהר לקדמותו כפי שהיה לפני הפיגוע.

אתמול הודיע הווקף כי המתפללים יסרבו לעלות להר הבית גם אם תיושם דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבידוק ידני בכניסה, במקום הבידוק של גלאי המתכות. מבחינתה של ישראל וויתור על כל בידוק יהיה פתח של ממש להכנסת כלי נשק ולפיגוע חוזר כנגד ישראל. גם אם יותקנו המצלמות החדישות מדובר בפרק זמן של כמה חודשים בתוכם ישראל לא תוכל לאפשר כניסה חופשית ללא שום הליך ביטחוני.

במקביל, הלילה הובאו לקבורה באום אל פאחם שלושת המחבלים הרוצחים מהפיגוע בהר הבית שהתקבלו בתרועות שמחה וזיקוקים על ידי אלפי התושבים הערבים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר