הסרת אמצעי הביטחון בהר הבית

בנט תוקף את החלטת נתניהו: "ישראל יוצאת מוחלשת"

השר בנט תוקף בחריפות את החלטת נתניהו להסיר את אמצעי הביטחון מהר הבית ואומר: "הביטחון נפגע כמו בבריחה מלבנון" ומזהיר: "כל פעם שישראל קצת מתקפלת אתה חוטף אינתיפאדה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem)

יו"ר 'הבית היהודי' וחבר הקבינט השר נפתלי בנט יוצא במתקפה על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את כל אמצעי הביטחון שהותקנו בהר הבית מאז הפיגוע הרצחני ביום שישי לפני כשבועיים בו נרצחו שני שוטרים בכניסה להר כתוצאה מנשק שהוחבא בתוך הר הבית.

בראיון לגלי צה"ל התבטא בנט כי "ישראל יוצאת לצערי מוחלשת מהמשבר הזה, במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות".

שר החינוך התייחס להסרת המצלמות במהלך הלילה ואמר: "זו שגיאה לנוכח גילויי האלימות, הביטחון נפגע כמו בבריחה מלבנון".

המוסלמים חוגגים את הסרת אמצעי הביטחון (תקשורת ערבית)

באשר לגיבוי שהעניק לנתניהו בכל השבוע האחרון אמר בנט: "אני הובלתי בקבינט את ההתנגדות להסרת הגלאים, אבל ברגע שעמדתי וראיתי שהדעה לא התקבלה נהגתי באחריות והענקתי גיבוי לממשלה ואמשיך לעשות זאת".

בנט המשיך בדבריו נגד ההחלטה: "יכול להיות שאתה מרוויח קצת שקט אבל כל פעם שישראל קצת מתקפלת אתה חוטף אינתיפאדה. אתה כאילו מרוויח בטווח הקצר אבל בטווח הארוך אתה פוגע בהרתעה".

הסרת אמצעי הביטחון עוררו תגובות קשות בקרב הימין. אנשי עוצמה יהודית הודיעו כי יגיעו עם ארון קבורה לבית ראש הממשלה ויערכו הלוויה לכבוד הלאומי שאבד: "בשעה אחת בצהריים יגיעו אנשי עוצמה יהודית לבית ראש הממשלה סמוך לכיכר פאריז בירושלים ויצעדו עם ארון קבורה לכבוד הלאומי", נאמר בהודעת הארגון, אנשי עוצמה מאשימים את ביבי ליברמן ובנט בהשפלה וכניעה לאויבי ישראל.

כפי שדווח, ישראל הסירה הלילה את כל אמצעי הביטחון שהציבה בהר הבית לאחר הפיגוע. המשטרה פירקה גם את "גשרי המצלמות" שהוצבו בשבוע שעבר בעקבות ההתנגדות למגנומטרים. כמו כן, פורקו גם הגדרות שהוצבו בכניסות היכן שהיו המגנומטרים שגם הם פורקו מוקדם יותר השבוע. לאחר הפירוק.

בתגובה, עשרות צעירים מוסלמים חגגו ברחובות מזרח ירושלים את ניצחונם על ישראל והתושבים חילקו ממתקים ברחובות.

אלפים בהלווית המחבלים מהר הבית (תקשורת ערבית)

בפתח ובחמאס חגגו את הסרת אמצעי הביטחון בהר הביץ בהודעת ארגון הפתח נאמר כי הניצחון באל-אקצה הגיע "בזכות הגיבורים הפלסטינים בירושלים ובזכות ההנהגה הפוליטית שבראשה עומדים אבו מאזן ותנועת פתח".

גם החמאס בירך על הסרת כל אמצעי הביטחון ואמר כי "העם שלנו השיג ניצחון היסטורי על ישראל, על צבאה ועל ממשלתה".

במקביל, הלילה הובאו לקבורה באום אל פאחם שלושת המחבלים הרוצחים מהפיגוע בהר הבית שהתקבלו בתרועות שמחה וזיקוקים על ידי אלפי התושבים הערבים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר