נכנס לפעילות

הכירו: זה ה"ינשוף" החדש של המשטרה

המשטרה משיקה מכשיר חדש לבדיקת אלכוהול בגוף שיוכל לזהות גם כמות נמוכה של אלכוהול - בדיקה הנדרשת לגבי נהגים חדשים או כאלו הנוהגים ברכבים ציבוריים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הינשוף החדש (צילום: דוברות המשטרה)

נהיגה תחת השפעת אלכוהול בקרב הנהגים בכלל ובאוכלוסיית הנהגים המיוחדת בפרט הינה עבירה חמורה מאוד המהווה סכנה לנהג ולכלל ציבור הנוסעים בדרכים.

מחקרים רבים מצביעים על חוסר שליטה וזמן תגובה איטי במהלך הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, קבלת ההחלטות בזמן חירום עלולה להיות מוטעית והרת אסון לכן, הרחקת נהגים שיכורים מהכביש ע"י אכיפה נחושה והרתעתית תסייע לצמצום תאונות הדרכים ותשפיע על הקטל בכבישים.

המכשיר החדש

במסגרת המאבק המתמשך בתאונות הדרכים והגברת הביטחון בכבישים, אגף התנועה מצייד את השוטרים במכשיר חדש ומשודרג לבדיקת נהגים תחת השפעת אלכוהול, וממשיך בהתעצמות באמצעים לאכיפה המהווים כלי הרתעתי חשוב כנגד נהגים שיכורים בדגש לאוכלוסיות מיוחדות: נהג חדש, נהג שטרם מלאו לו 24 שנים (נהג צעיר), נהג בעת נהיגה ברכב ציבורי ונהג בעת נהיגה ברכב מסחרי או ברכב עבודה שמשקלם הכולל המותר לפי רישיון הרכב עולה על 3.500 ק"ג.

מכשיר הינשוף החדש שיחליף את המכשיר הקיים, יעיל מאוד ומאפשר למשטרה לבצע אכיפה כנגד אוכלוסיות מיוחדות, כאשר המדידה כלפיהם תחל להתבצע מערכים של 100 מ"ג לליטר אוויר נשוף ולמעשה, מדידה מערכים נמוכים אלה מייתרת את בדיקת הדם שהייתה דרושה בעבר לאוכלוסיות אלה. המכשיר מצויד במסך מגע דיגיטאלי ובעל תו תקן ישראלי.

במהלך חצי השנה הראשונה של 2017 בפעילות אכיפה מאומצת של שוטרי משטרת ישראל, נתפסו למעלה מ-1,700 נהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול, נתון זה מצביע על עלייה של 12% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר