ניצחון המוסלמים

המופתי של ירושלים אישר: "חוזרים למסגד אל אקצה"

המופתי אישר למוסלמים לעלות חזרה להר הבית לאחר שבשבועיים האחרונים הוא אסר לעלות להר כל עוד ניצבים בפתחו אמצעי בידוק, זאת בשל הסרת הגדרות הלילה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך פייסבוק)

המופתי של ירושלים מוחמד חוסיין הודיע הבוקר (חמישי) כי מוסלמים יכולים לשוב ולהתפלל במתחם הר הבית, זאת לאחר שהלילה ישראל הסירה את כל אמצעי הביטחון שהוצבו במקום בעקבות הפיגוע שאירע לפני כשבועיים ובו נרצחו שני שוטרים. "המצב חזר למה שהיה", אמר המופתי. "חוזרים להתפלל באל אקצה".

כזכור, "פסק" המופתי כי אין להיכנס להר הבית כל עוד המגנומטרים מותקנים בכניסות ואף אמר כי מי שייכנס בכל זאת "תפילתו בטלה".

המשטרה פירקה הלילה את "גשרי המצלמות" ואת הגדרות שהוצבו בכניסות להר הבית היכן שהיו המגנומטרים, שגם הם פורקו מוקדם יותר השבוע. גשר המצלמות פורק לאחר שהמצלמות הוסרו ממנו כבר ביום שלישי בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. לאחר הפירוק, עשרות צעירים חגגו במזרח ירושלים והתושבים המוסלמים חילקו ממתקים ברחובות בשל מה שהגדירו כ"נצחון".

המוסלמים חוגגים את הסרת אמצעי הביטחון (תקשורת ערבית)

"העם שלנו השיג ניצחון היסטורי על ישראל, על צבאה ועל ממשלתה", הודיעה תנועת חמאס בתגובה למהלך הישראלי. גם בתנועת הפתח היריבה בירכו על המהלך ובהודעת הארגון נאמר כי "הניצחון העצום באל-אקצה הגיע בזכות הגיבורים הפלסטינים בירושלים ובזכות ההנהגה הפוליטית שבראשה עומדים אבו מאזן ותנועת פתח".

ההחלטה להסיר את כל אמצעי הבטיחות והבידוק עוררה תגובות נזעמות בישראל כשהתחושה היא שמדובר בכניעה והתקפלות בפני הטרור שרק תביא לניסיונות נוספים לפגע בישראל.

גורם בכיר במשטרה אמר הבוקר: "נצטרך לראות איך השטח יגיב בשעות הקרובות, אבל אנחנו למעשה אחרי חזרה כמעט מלאה למצב שהיה לפני הפיגוע". על אמצעי הבידוק הוא הוסיף: "במתכונת הקודמת בדקנו באמצעות מגנו ידני, לא כל אחד. זה בלתי אפשרי ובלתי הגיוני. זה לא אמצעי יעיל בקצבי זמן במקום הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר