תקרית הירי

דיווח: ירדן לא תאפשר לשגרירת ישראל לחזור

כלי תקשורת בירדן מדווחים כי השלטונות לא יאפשרו לשגרירה הישראלית עינת שלאין ולצוות שלה לחזור עד שישראל תציג ערבויות שהמאבטח זיו, שירה בשני ירדנים, יועמד לדין (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו, המאבטח והשגרירה (צילום: חיים צח, לע"מ)

תקרית הירי בירדן: כלי תקשורת בירדן מדווחים הבוקר (חמישי) כי השלטונות לא יאפשרו לשגרירה הישראלית עינת שלאין ולצוות שלה לחזור לבית השגרירות הישראלית בעמאן עד שישראל תציג ערבויות לכך שהמאבטח זיו, שירה למוות בשני ירדנים, יועמד לדין.

אתמול דווח ב'ידיעות אחרונות' כי המשטרה תזמן לחקירה באזהרה את המאבטח זיו שהרג שני ירדנים וכי מסקנות החקירה יועברו, בהתאם לאמנת וינה, לרשויות בירדן.

לאחר שהועברו לישראל נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם השגרירה שלאין המאבטח. נתניהו אמר להם: "אני שמח לראות אתכם, שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו. אתם פעלתם היטב, בקור רוח, וגם הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם".

המאבטח זיו, שהספיק עוד לפני כן להיפגש עם משפחתו, סיפר: "ירדה לי אבן מהלב. אני שמח להיות פה. הרגשנו שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים למעננו".בירדן מתחו ביקורת על הקבלת פנים.

כזכור, בתחילת השבוע, ירה זיו, איש אבטחה של השגרירות הישראלית בירדן, למוות בשני ירדנים, לאחר שאחד מהם דקר אותו במברג בביתו של אחד משליחי משרד החוץ. איש הביטחון הישראלי נפצע באורח קל, שלף את אקדחו וירה למוות בדוקר בן ה-17. בעל הבית הירדני, רופא במקצועו, נפגע מכדור תועה ומת גם הוא מפצעיו. חקירת התקרית מעלה כי הדוקר, מוחמד זכרייא א-זוואודה, דקר את המאבטח פעמיים - בגב ובחזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר