מפלה לטראמפ בסנאט בנושא ה'אובמה קר'

הנשיא האמריקאי ספג מפלה בהצעה בסנאט לביטול תכנית הבריאות של הנשיא הקודם ה"אובמה קר". כנגד טראמפ התגייסו גם שלושה חברי סנאט מתוך מפלגתו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ ביום טוב יותר (צילום: הבית הלבן)

הסנאט האמריקני דחה הבוקר (ו') את ההצעה לבטל את תוכנית רפורמת הבריאות של נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה - "אובמה-קר". המפלה כואבת עוד יותר מבחינת טראמפ משום שהכשלת ההצבעה הגיעה מכיוון מפלגתו של הנשיא - המפלגה הרפובליקנית, בייחוד של הסנאטור ג'ון מקיין שהיה לקול המכריע בהצבעה שהסתיימה ב-51 מתנגדים לביטול התוכנית מול 49 תומכים.

טראמפ צייץ בשעת לילה מאוחרת בארה"ב לאחר ההצבעה והביע את אכזבתו מההחלטה: "3 רפובליקנים ו-48 דמוקרטים אכזבו את העם האמריקני".

גם ביום שלישי האחרון נרשמה דרמה כשהסנאט אישר ברוב דחוק פתיחת הליך לביטול תוכנית ביטוח הבריאות "אובמה-קר". 50 סנאטורים הצביעו בעד ההליך ו-50 הצביעו נגדו, על פי החוקה במקרה של תיקו ניתנה זכות ההכרעה לסגן הנשיא הרפובליקני מייק פנס, והוא הצביע בעד.

ההצבעה הזו הייתה רק תחילתה של דרך ארוכה שנכון להבוקר נבלמת בצורה משמעותית. לפני אותה הצבעה בשלישי צייץ הנשיא טראמפ ברכה לסנאטור מקיין שהגיע להצביע למרות מחלת הסרטן שבה לקה. "זה מעולה שמקיין מגיע להצביע. גיבור אמריקני. תודה לך ג'ון", צייץ הנשיא.

הדיון בסנאט נמשך לשעות הקטנות של הלילה ובשעה 01:30 (שעון ארה"ב) הצביעו הסנאטורים על ביטול חלקי של סעיפי התוכנית. דווקא אותו מקיין שזכה לשבחים מטראמפ היה לבסוף זה שהכשיל את השאיפה הרפובליקנית לבטל את רפורמת הבריאות של הנשיא הדמוקרטי אובמה. יחד עמו הצביעו עוד שני סנאטורים רפובליקנים נגד ביטול התוכנית וההצעה נפלה.

מקיין נשאל מדוע הצביע נגד והשיב: "זו הייתה ההחלטה הנכונה". בציוץ שפרסם בטוויטר הסביר מקיין יותר: "ההצעה נפלה כי היא הייתה רחוקה מהבטחתנו למצוא חלופה משמעותית לרפורמת הבריאות של אובמה".

אם הצעת החוק הייתה עוברת הלילה בסנאט היא הייתה מבטלת את הסעיף ברפורמת הבריאות של אובמה שמעניק שליטה בביטוח לעצמאים ומעסיקים. בנוסף, היא הייתה מבטלת זמנית את המס על שירותי בריאות ומעניקה גמישות למדינות כדי לאפשר ביטוחים שאינם נכללים ברגולציה שהציבה הרפורמה הנוכחית.

טראמפ טוען כי תכניתו של אובמה אמנם הגדילה את מספר המבוטחים אך זה מצג שווא כיוון שהעלויות גדלו משמעותית כמו גם סכומי ההשתתפות העצמית והתרופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר