התבטאות מעניינת

קרויס: מי שלוקח תקציבים מהמדינה ולא מתגייס לצבא - צבוע

"בעיני ההפגנות נגד גיוס חיילים חרדים הן צביעות. מבחינתי שכל החרדים יילכו לצבא, אתה לא יכול לקחת כסף מהמדינה עבור הישיבות והילדים שלך ומצד שני לא להתגייס" - כך אמר יואליש קרויס בראיון שפורסם עמו ב"ידיעות ירושלים" בסוף השבוע האחרון (חדשות)

יואליש קרויס. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יואליש קרויס, מי שכונה בעבר "קמב"ץ" העדה החרדית, נאסר לאחר שהפעיל משחטה פיראטית ושוחרר בחנינה מנשיא המדינה, העניק בסוף השבוע האחרון ראיון מיוחד לשלומי הלר ב"ידיעות ירושלים", והתייחס להשקפתו בנושא גיוס חרדים לצה"ל.

לדבריו: "בעיני ההפגנות נגד גיוס חיילים חרדים הן צביעות. מבחינתי שכל החרדים יילכו לצבא, אתה לא יכול לקחת כסף מהמדינה עבור הישיבות שלך ועבור הילדים שלך ומצד שני לא להתגייס לצבא. אי אפשר לאחוז את החבל בשני קצוותיו. אני מעולם לא לקחתי קצבאות עבור ילדיי".

"אני בכלל מציע לפלג הירושלמי, לפני שאתם מפגינים וחוסמים כבישים - תגייסו איזה אלף בחורי ישיבה לצבא ותנסו לשנות אותו מבפנים. אם זה לא יצליח - וזה לא יצליח - יזרקו אתכם לכל הרוחות ויסתיים המאבק על גיוס חרדים לצבא. הצבא לא באמת רוצה אותנו שם".

דברים שלא ידעתם על יואליש קרויס (צילומים: יונתן זינדל, הדס פרוש, יוסי זמיר, מתניה טאוסיג ונתי שוחט / פלאש 90 ובאדיבות חדשות 2. מוסיקה: www.bensound.com)

הוא נשאל על ידי המראיין אם במבט לאחור הוא טעה בדרך והשיב: "אם אני צריך להודות למישהו זה למשטרת ישראל, שסגרה לי את המשחטה, עסק שגרם לי הפסדים כלכליים מטורפים, רק בגלל שעזרתי לאנשים לשמור על ההקפדות והעקרונות שלהם. אני בעצמי בכלל צמחוני. כיום אני נמצא במקום אחר ויותר טוב לי ולמשפחתי".

הוא הודה כי תקופת המאסר שינתה אותו: "אני כבר בתהליך הזה עוד לפני הכניסה לכלא, מאז תחילת המשפטים. כיום יש לי עבודה מסודרת על שעות קבועיות, סדר היום שלי עמוס לעייפה ובסך הכל אני מרוצה מהחיים האלה".

קרויס סיפר כי הוא עדיין משתתף בהפגנות השבת בירושלים, אולם הסביר כי עושה זאת רק בגלל הוראת העדה החרדית: "בתכלס, רוב הבליינים בברים הם גויים, אולי קצת חילונים ותינוקות שנשבו. בואו לא נשכח שמתגוררים בירושלים יותר מ-300 אלף לא יהודים, גם לגבי מוניות השירות שפועלות בשבת - אני בטוח שרוב הנוסעים הם לא יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר